loading...

مرجع تخصصی مقالات پزشکی قلب و عروق

بازدید : 6
دوشنبه 27 فروردين 1403 زمان : 14:52

اصطلاحات “سکته قلبی” و “ایست قلبی” اغلب غلط گرفته می شوند. اما آن‌ها یکسان نیستند. حمله قلبی زمانی هست که رگ خونی حفاظت کننده قلب مسدود می‌شود و سبب ساز به مرگ بخشی از عضله قلب می‌گردد. ایست قلبی وقتی است که قلب به طور ناگهانی پمپاژ خود را متوقف می کند. ایست قلبی معمولاً به دلیل آریتمی ناگهانی قلب ساخت‌و‌ساز متخصص قلب می گردد. حمله قلبی و آسیب ناشی از آن قادر است منجر به ایست قلبی شود.
بعداز مرگ ناگهانی یک فرد پر اسم و رسم، در گزارش های خبری شنیده می‌شود که مرگ ناشی از حمله قلبی یا ایست قلبی بوده هست. این اصطلاحات اکثر زمان ها به جای هم توسط خبرنگاران استفاده می شود. برخی از یک اصطلاح به کارگیری می کنند در حالی که برخی دیگر از عبارت دیگر به نحوی استفاده می کنند که انگار همان چیزی را آرم میدهند.
با این اکنون، حمله قلبی و ایست قلبی چیزهای مختلفی هستند که اکثر وقت ها پیامدهای تماماً متفاوتی برای عده ای که تحت تأثیر قرار میدهند (در صورت زنده ماندن از اتفاق افتاد)، و همچنین برای اعضای خانواده دارا هستند.
سکته قلبی چیست؟
حمله قلبی اصطلاح رایج برای انفارکتوس میوکارد (MI) است. انفارکتوس میوکارد زمانی اتفاق می‌ افتد که یک سرخرگ کرونر ، یکی شریان‌هایی که خون را به عضله قلب می رساند، به طور ناگهانی مسدود می‌شود. انسداد ناگهانی بخشی از ماهیچه قلب را از جریان خون حیاتی آن محروم می کند و عضله می میرد. به این ترتیب، حمله قلبی مرگ بخشی از عضله قلب می باشد.

انسداد ناگهانی شریان کرونری معمولاً به دلیل پارگی پلاک در شریان ایجاد کرد می گردد. پاره‌گی پلاک میتواند حالت بالینی مختلفی را ساخت‌و‌ساز کند، برای مثال حملات قلبی و آنژین ناپایدار ، که تحت نام سندرم حاد کرونری (ACS) در کنار هم قرار می گیرند .

تمامی گونه های سندرم وخیم کرونری فوریت های پزشکی هستند و معمولاً بایستی با داروها، آنژیوپلاستی و استنت گذاری یا جراحی برای بازگرداندن جریان خون طبیعی از طریق شریان مسدود شده درمان شوند. در حالتی‌که بتوان جریان خون را پیاله چندین ساعت بازیابی کرد، زخم همیشگی به عضله قلب معمولاً به دست‌کم می رسد. به همین عامل درک کردن چگونگی زنده ماندن از حمله قلبی بسیار اصلی می‌باشد.

یکی دست اندرکاران خطر اساسی حمله قلبی سابقه خانوادگی شماست. چنانچه یکی از خاندان نزدیک حمله قلبی داشته باشد، به خصوص در سنین تحت، خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق کرونر (CAD) نیز ممکن هست به میزان قابل توجهی افزایش یابد. در این مورد، به ویژه اصلی هست که از هر فرصتی برای کاهش ریسک خود برای بیماری عروق کرونر استفاده کنید (منبع نوشته‌علمی).

ایست قلبی چیست؟
در مقابل، ایست قلبی معمولاً ناشی از یک آریتمی ناگهانی قلب به نام فیبریلاسیون بطنی می‌باشد . در فیبریلاسیون بطنی، سیگنال های الکتریکی باطن قلب به طور ناگهانی به طور کاملً آشفته می‌شوند. از آنجایی که این سیگنال های الکتریکی مجال و سازماندهی ضربان قلب را در دست گرفتن می کنند، هنگامی که این سیگنال ها به سرو صدا کامل تبدیل می‌شوند، قلب ناگهان از تپش باز می ایستد. یعنی وارد «ایست قلبی» می‌گردد. متداول ترین پیامد ایست قلبی مرگ ناگهانی هست.

درمان ایست قلبی شروع فوری احیای قلبی ریوی (CPR) برای جانبداری از گردش خون قربانی، و در اسرع وقت، وارد کردن یک شوک الکتریکی بزرگ به قلب با وسیله ای به نام دفیبریلاتور است. شوک بلندمرتبه به سیگنال الکتریکی قلب اجازه میدهد تا خود را دوباره سازماندهی کند و قلب دوباره شروع به تپش کند.

متأسفانه، از‌آن‌جا‌که مرگ در عرض چند دقیقه پس از ایست قلبی رخداد میفتد مگر اینکه امداد در دسترس باشد، اکثریت بزرگی از افرادی که در گیر ایست قلبی میگردند با موفقیت احیا نمی‌شوند.

ایست قلبی در عده ای که گونه های مختلفی از بیماری های مورد ای قلبی دارا هستند بسیار شایع تر است – معمولاً حمله قلبی قبل یا هر شرایطی که منجر نارسایی قلبی می‌شود . در حقیقت، خطر مرگ ناگهانی در افراد دچار به بیماری قلبی زمینه ای به معیار قابل توجهی افزایش می یابد که بسیاری از آنها می بایست برای قرار دادن یک دفیبریلاتور قابل کاشت در نظر گرفته شوند ، دستگاهی که به طور اتوماتیک افرادی را که مبتلا ایست قلبی می گردند، احیا می کند (منبع نوشته‌علمی).

سایر علل ایست قلبی مشتمل بر برخی از ناهنجاری های ارثی قلبی هست که خطر فیبریلاسیون بطنی را افزایش می‌دهد (متداول ترین آنها کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک است ) و به کارگیری از داروهای غیررسمی مختلف (به ویژه کوکائین).

علائم هشدار دهنده ایست قلبی در مقابل حمله قلبی
علائم هشدار دهنده حمله قلبی عبارتند از (منبع نوشته‌علمی):

غم قفسه سینه در راءس قفسه سینه که بیشتراز یک سری دقیقه طول میکشد. این غم را می توان به صورت فشار، فشردن، حس پُر بودن یا درد تعریف و تمجید کرد. ممکن است خفیف شروع خواهد شد و از دربین برود، بعد برگردد.
درد یا اندوه در بخش بالایی بدن، به ویژه در یک یا هر دو بازو، پشت، گردن، فک یا معده. زنان بیشتر از مردان دچار کمردرد یا فک می گردند.
تنگی نفس، که ممکن می‌باشد با یا سوای ناراحتی قفسه سینه رخ دهد.
علائم دیگر عبارتند ازعرق سرد، شرایط تهوع یا سبکی راز. زنان بیشتر از مردان دچار تنگی نفس، حالت تهوع یا استفراغ میشوند.
از سوی دیگر، ایست قلبی به طور ناگهانی اتفاق می افتد و اکثر وقت ها بدون هشدار پیشین فیس می‌دهد. اولین نشان ایست قلبی ممکن می‌باشد از دست دادن هوشیاری (غش کردن) و/یا از دست دادن نبض باشد.

بعضی از افراد اندکی قبل از وقوع ایست قلبی علائم هشدار دهنده را تجربیات می کنند، مانند (منبع نوشته ی علمی):

خستگی
سرگیجه
تنگی نفس
شرایط تهوع
درد قفسه سینه
تپش قلب (ضربان قلب تند)
صحبت پایانی
چنانچه یکی قوم نزدیک به طور ناگهانی فوت کرده است، اساسی می‌باشد که شما و اعضای خانواده تان تلاش نمایید علت دقیق مرگ را بفهمید. این علت مرگ ممکن می باشد بر روی نمایه خطر قلبی عروقی شما و عزیزانتان تأثیر بگذارد.

توجه داشته باشید که حتی پزشکان ممکن می‌باشد پس از مرگ ناگهانی شخصی، از اصطلاحات “سکته قلبی” و “ایست قلبی” به صورت آزاد استفاده کنند. در صورتی چنین رویدادی خانواده شما‌را زیر تأثیر قرار داده هست، می بایست تا آنجا که می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد علت آن به دست آورید و پافشاری نمائید که پزشک دقیقاً در ارتباط آنچه واقعاً اتفاق افتاده هست با شما سخن کند.

سوال ها متداول
۱. آیا استرس باعث ایست قلبی می‌شود؟
استرس می تواند سبب افزایش فشار خون، التهاب و سطح کلسترول خواهد شد. با گذشت زمان، این کارداران خطر احتمال حمله قلبی و متعاقباً ایست قلبی را ارتقا می دهند. اضطراب یا استرس شدید همچنین قادر است باعث ریتم غیر طبیعی قلب و ترشح هورمون های استرس (مانند آدرنالین) شود که خطر ایست قلبی را افزایش میدهد (منبع نوشته‌ی علمی).

۲. به چه شکل می توان از ایست قلبی غربت کرد؟
متأسفانه، ممکن هست نتوانید از ایست قلبی دوری نمایید. می‌توانید با رخنه‌ سیگار (در‌حالتی که سیگار می‌کشید) و غربالگری منظم برای بیماری‌های قلبی، به خصوص در صورتی سابقه خانوادگی آن‌ها‌را داشته باشید، خطر خود را کاهش دهید. چنانچه قبلاً نارسایی قلبی را تجربه کرده اید، با دکتر معالج خود در باب اینکه آیا دفیبریلاتور کاردیوورتر قابل کاشت برای شما مناسب می‌باشد یا خیر سخن نمایید (منبع نوشته‌ی‌علمی).

۳. آیا ایست قلبی هنگام خواب رخداد می افتد؟
بله، ایست قلبی در هر زمانی ممکن است شکل دهد. ایست قلبی ممکن است در ساعت‌ها شب بیشتر باشد، زیرا ضربان قلب در شرایط استراحت کاهش می یابد. یک تفحص علامت اعطا کرد که احتمال مرگ ناگهانی قلبی در هنگام خواب زنان بیشتر از مردان می‌باشد (منبع نوشته‌ی‌علمی).

۴. بیشتر حملات قلبی در چه سنی اتفاق می افتد؟
در ایالات متحده، میانگین سن او‌لین حمله قلبی در مردان ۶۵ سال هست، در حالی که میانگین سنی اولین حمله قلبی در زنان ۷۲ سال هست.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 0
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 16:22

معیار ضربان قلب برای سوزاندن چربی به سن، رژیم غذایی و تناسب اندام شما بستگی داراست که معمولاً میان ۶۴ تا ۷۶ درصد حداکثر ضربان قلب شما کاهش می یابد. برای مثال، یک شناگر ۴۰ ساله باید کارایی کند ضربان قلب خود را فی مابین ۱۱۵ ضربه در دقیقه تا ۱۳۷ ضربه در دقیقه در حین نشست متخصص قلب خود محافظت کند.
هنگامی که ورزش می‌کنید، ضربان قلب شما تندتر می گردد زیرا قلب شما خون غنی از اکسیژن بیشتری را به عضله‌ها پمپاژ می کند (منبع نوشته‌علمی).
به مراد نگهداری این ضربان قلب بالا برای محدوده غرض، بدن شما میتواند چربی بسوزاند تا در طی یک تمرین هوازی با شدت کم مانند پیاده روی، انرژی ساخت و ساز کند.
این نوشته‌ی علمی نمودارها و معادلات مربوط به ضربان قلب برای سوزاندن چربی را ارائه میدهد. این به شما کمک می کند تا حداکثر ضربان قلب و حوزه‌ چربی سوزی خود را به یار ایده های ورزشی برای تصاحب کردن بهترین حاصل پیدا کنید.

به حساب آوردن حوزه‌ چربی سوزی
برای تعیین منطقه چربی سوزی خود بایستی از دو معادله به کار گیری فرمائید. اولی مورد انتهای تحت حوزه‌ چربی سوزی را به شما می‌دهد. دومی به شما انتهای بالاتر آن محدوده را می دهد.

دستکم ضربان قلب برای سن شما x 0.64 = انتهای پایین حوزه‌ چربی سوزی ( یعنی کمترین مقدار ضربان قلبی که برای سوزاندن بیشترین مقدار چربی باید داشته باشید)
حداکثر ضربان قلب برای سن شما x 0.76 = انتهای بالاتر ناحیه چربی سوزی ( یعنی بیشترین مقدار ضربان قلبی که برای سوزاندن بیشترین مقدار چربی باید داشته باشید)
انتخاب حداکثر ضربان قلب
حداکثر ضربان قلب سریعترین ضربان قلب شما در دقیقه است، معمولاً در طول ورزش یا بعد از ظهر های استرس بالا شکل می دهد. همان طور که در معادلات بالا می بینید، برای انتخاب منطقه چربی سوزی خود بدین عدد نیاز دارید.

درخصوص بهترین طریق احتساب حداکثر ضربان قلب میان متخصصان گفت و گو هایی وجود دارااست. یکی از رویکرد ها فرمول فکس می باشد. اگرچه اثر گذار می باشد، البته بسیاری از تفاوت‌های فردی که می‌تواند بر حداکثر ضربان قلب شما تأثیر بگذارد، به‌ویژه جنسیت و سطح تناسب اندام شما را در حیث نمی‌گیرد (منبع نوشته‌علمی).

با این اکنون، این‌شیوه پیشنهاد شده توسط انجمن قلب آمریکا می‌باشد. فرمول فاکس به گستردن زیر می‌باشد (منبع نوشته ی علمی):

۲۲۰ – سن شما = حداکثر ضربان قلب
سن حداکثر ضربان قلب
۲۰ سال ۲۰۰ ضربه در دقیقه
۳۰ سال ۱۹۰ ضربه در دقیقه
۳۵ سال ۱۸۵ ضربه در دقیقه
۴۰ سال ۱۸۰ ضربه در دقیقه
۴۵ سال ۱۷۵ ضربه در دقیقه
۵۰ سال ۱۷۰ ضربه در دقیقه
۵۵ سال ۱۶۵ ضربه در دقیقه
۶۰ سال ۱۶۰ ضربه در دقیقه
۶۵ سال ۱۵۵ ضربه در دقیقه
۷۰ سال ۱۵۰ ضربه در دقیقه
مناطق چربی سوز مبنی بر سن
نمودار پایین مناطق چربی سوز را بر اساس گروه سنی فهرست می کند. در صورتی‌که نمی‌خواهید محاسبات خاص بالا را ایفا دهید، این می تواند به شما یک شم کلی از جایی که برای سوزاندن چربی نیاز دارید را به شما بدهد.

سن حوزه‌ چربی سوزی تخمینی
۲۰ سال ۱۲۸ تا ۱۵۲ ضربه در دقیقه
۳۰ سال ۱۲۲ تا ۱۴۴ ضربه در دقیقه
۳۵ سال ۱۱۸ تا ۱۴۱ ضربه در دقیقه
۴۰ سال ۱۱۵ تا ۱۳۷ ضربه در دقیقه
۴۵ سال ۱۱۲ تا ۱۳۳ ضربه در دقیقه
۵۰ سال ۱۰۹ تا ۱۳۰ ضربه در دقیقه
۵۵ سال ۱۰۶ تا ۱۲۵ ضربه در دقیقه
۶۰ سال ۱۰۲ تا ۱۲۲ ضربه در دقیقه
۶۵ سال ۹۹ تا ۱۱۸ ضربه در دقیقه
۷۰ سال ۹۶ تا ۱۱۴ ضربه در دقیقه
پایش ضربان قلب در زمان تمرین
بسیاری از تردمیل‌ها، دستگاه‌های الپتیکال و سایر تجهیزات قلبی دارای حسگرهای خاصی می‌باشند که می توانید از آنها برای مشاهده ضربان قلب خود به کار گیری کنید.

سایر دستگاه‌های پوشیدنی، مانند نمایشگر ضربان قلب و ساعت‌های هوشمند، میتوانند اطلاعاتی در امر ضربان قلب ارائه دهند و در حین زمان خوانش‌های شمارا ردیابی کنند.

حوزه‌ چربی سوزی در مقابل منطقه کاردیو
تفاوت اصلی دربین ناحیه چربی سوز و حوزه‌ کاردیو، شدت تمرین می‌باشد. برای مزایای قلبی، ضربان قلب شما می‌تواند تا حدود ۸۵ درصد حداکثر ارتقا یابد، ولی برای سوزاندن چربی تنها باید به حدود ۶۴ تا ۷۶ درصد حداکثر ارتقاء یابد (منبع نوشته‌علمی).

تمریناتی برای چربی سوزی
منابع انرژی برای ورزش بر اساس شدت فعالیت متفاوت می باشد. در سطح های تحت‌تر عمل، نسبت انرژی نتایج از چربی بیشتر می‌باشد.

برخی از نمونه‌های ورزش با شدت زیر عبارتند از:

پیاده روی
دوچرخه سواری
شنا کردن
در صورتی مطمئن نیستید که آیا یک شغل واجد شرایط نادر شدت می‌باشد یا خیر، می‌توانید تست مصاحبه را ایفا دهید، که به آن میزان کارایی شعور شده نیز می‌گویند . اکثر مردم می توانند در حین کار های نادر شدت حرف کنند و آواز بخوانند. در شرایطی‌که می‌توانید کلام کنید البته نمی توانید آواز بخوانید، آنگاه می توان کار را با شدت معدل در حیث گرفت (منبع نوشته‌ی علمی).

در حین فعالیت با شدت بالا، اکثر افراد نمی توانند یک پاراگراف کامل را بدون توقف برای نفس کشیدن پشت سر بگذارند.

در صورتی‌که غرض شما چربی سوزی است، تلاش نمائید یک ورزش نادر شدت پیدا فرمایید که برای شما لذت بخش باشد و بتوانید در بیشتر روزهای هفته به طور مداوم ایفا دهید.

ورزش توصیه شده
انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند دست‌کم ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته داشته باشید، اما افزودن هر مقدار فعالیت بدنی به سبک زندگی بی تحرک برای سلامت کلی شما موثر هست (منبع نوشته‌علمی).

ملاحظات دیگر هنگام تلاش برای کاهش وزن
در حالی که رسیدن به ضربان قلب چربی سوز راهی برای کاهش وزن به نظر می رسد ، ولی این صرفا مورد توجه نیست. این عناصر نیز اساسی میباشند:

دریافت کالری: دریافت کالری عمدتاً به مصرف درشت مغذی ها مانند چربی، کربوهیدرات ها، پروتئین و غیره بستگی دارد. اینها حاوی مقادیر متغیر کالری در هر گرم هستند که از ۴ تا ۹ کالری در گرم متغیر می‌باشد.
فیبر نامحلول: فیبر همچنین در دریافت کالری نقش دارااست، زیرا فیبر نامحلول جذب نمی‌شود. فیبر نامحلول حجم زیادی را به آنچه می خورید می افزاید و باعث می گردد شم سیری کنید. با این در حال حاضر، از آنجایی که هضم نمی شود، به کالری دریافتی شما یاری نمی کند.
میکروبیوم روده: مطالعات روی کاهش وزن و متابولیسم به نقش میکروبیوم روده – میکروارگانیسم‌هایی مثلا باکتری‌ها و ویروس‌ها که در دستگاه گوارش شما زندگی می‌کنند، پرداخته‌اند (منبع نوشته‌ی‌علمی).
سایر مشکلات تندستی: تعداد و نوع بیماری های زمینه ای که دارید (مانند دیابت نوع ۲ یا سلامت قلب شما) قادر است بر استراتژی های کاهش وزن و موفقیت تأثیر بگذارد.
ترازو متابولیسم: بدن شما به مقدار قابل توجهی انرژی برای ایفا فرآیندهای اساسی مانند ضربان قلب و تنفس نیاز دارااست – حتی زمانی که در اکنون استراحت هستید. این به عنوان نرخ متابولیسم استراحت شناخته می‌شود. هر گونه فعالیتی فراتر از آن کالری بیشتری می سوزاند (منبع نوشته ی علمی).
صحبت نهایی
ضربان قلب چربی سوز بر این فرض استوار است که بدن با سوزاندن چربی تنها هنگامی که در سطح ها با شدت خاصی تمرین میکنید برای فعالیت بدنی انرژی میگیرد.
در حالی که تمرینات با شدت بیشتر، کالری بیشتری می سوزانند، تمرینات با شدت کمتر، چربی بیشتری می سوزانند.
ضربان قلب چربی سوز شما مبنی بر سن و حداکثر ضربان قلب شما احتساب می‌شود.معیار ضربان قلب برای سوزاندن چربی به سن، رژیم غذایی و تناسب اندام شما بستگی دارااست که معمولاً دربین ۶۴ تا ۷۶ درصد حداکثر ضربان قلب شما کاهش مییابد. برای مثال، یک شناگر ۴۰ ساله باید کوشش کند ضربان قلب خود را در میان ۱۱۵ ضربه در دقیقه تا ۱۳۷ ضربه در دقیقه در حین گرد هم آیی خود مراقبت کند.

وقتی که ورزش می کنید، ضربان قلب شما تندتر میگردد زیرا قلب شما خون غنی از اکسیژن بیشتری را به عضله‌ها پمپاژ می کند (منبع نوشته‌ی‌علمی).

به منظور حفظ این ضربان قلب بالا برای محدوده هدف، بدن شما می‌تواند چربی بسوزاند تا در طی یک تمرین هوازی با شدت کم مانند پیاده روی، انرژی ایجاد کرد کند.

این نوشته‌علمی نمودارها و معادلات مربوط به ضربان قلب برای سوزاندن چربی را ارائه می‌دهد. این به شما کمک می کند تا حداکثر ضربان قلب و حوزه‌ چربی سوزی خود را به همراه ایده های ورزشی برای به چنگ آوردن بهترین نتایج پیدا کنید.

احتساب حوزه‌ چربی سوزی
برای گزینش حوزه‌ چربی سوزی خود باید از دو معادله استفاده نمائید. او‌لین گزینه انتهای پایین ناحیه چربی سوزی را به شما می‌دهد. دومی به شما انتهای بالاتر آن محدوده را می دهد.

دستکم ضربان قلب برای سن شما x 0.64 = انتهای پایین حوزه‌ چربی سوزی ( یعنی کمترین مقدار ضربان قلبی که برای سوزاندن بیشترین مقدار چربی باید داشته باشید)
حداکثر ضربان قلب برای سن شما x 0.76 = انتهای بالاتر حیطه چربی سوزی ( یعنی بیشترین مقدار ضربان قلبی که برای سوزاندن بیشترین مقدار چربی باید داشته باشید)
تعیین حداکثر ضربان قلب
حداکثر ضربان قلب سریعترین ضربان قلب شما در دقیقه هست، معمولاً در زمان ورزش یا مجال های استرس بالا شکل می دهد. همانگونه که در معادلات بالا می‌بینید، برای گزینش حوزه‌ چربی سوزی خود به‌این عدد نیاز دارید.

در امر بهترین طریق محاسبه حداکثر ضربان قلب در میان متخصصان دعوا هایی وجود دارد. یکی منش ها فرمول فاکس می‌باشد. اگرچه موثر می باشد، اما بسیاری از تفاوت‌های فردی که میتواند بر حداکثر ضربان قلب شما تأثیر بگذارد، به‌ویژه جنسیت و سطح تناسب اندام شما را در حیث نمی‌گیرد (منبع نوشته‌ی علمی).

با این حال، این طرز پیشنهاد شده توسط انجمن قلب آمریکا هست. فرمول نمابر به شرح زیر می باشد (منبع نوشته‌ی علمی):

۲۲۰ – سن شما = حداکثر ضربان قلب
سن حداکثر ضربان قلب
۲۰ سال ۲۰۰ ضربه در دقیقه
۳۰ سال ۱۹۰ ضربه در دقیقه
۳۵ سال ۱۸۵ ضربه در دقیقه
۴۰ سال ۱۸۰ ضربه در دقیقه
۴۵ سال ۱۷۵ ضربه در دقیقه
۵۰ سال ۱۷۰ ضربه در دقیقه
۵۵ سال ۱۶۵ ضربه در دقیقه
۶۰ سال ۱۶۰ ضربه در دقیقه
۶۵ سال ۱۵۵ ضربه در دقیقه
۷۰ سال ۱۵۰ ضربه در دقیقه
مناطق چربی سوز مطابق سن
نمودار زیر بخش ها چربی سوز را مبنی بر تیم سنی فهرست می کند. در حالتی که نمی خواهید محاسبات خاص بالا را انجام دهید، این قادر است به شما یک شم کلی از جایی که برای سوزاندن چربی نیاز دارید را به شما بدهد.

سن منطقه چربی سوزی تخمینی
۲۰ سال ۱۲۸ تا ۱۵۲ ضربه در دقیقه
۳۰ سال ۱۲۲ تا ۱۴۴ ضربه در دقیقه
۳۵ سال ۱۱۸ تا ۱۴۱ ضربه در دقیقه
۴۰ سال ۱۱۵ تا ۱۳۷ ضربه در دقیقه
۴۵ سال ۱۱۲ تا ۱۳۳ ضربه در دقیقه
۵۰ سال ۱۰۹ تا ۱۳۰ ضربه در دقیقه
۵۵ سال ۱۰۶ تا ۱۲۵ ضربه در دقیقه
۶۰ سال ۱۰۲ تا ۱۲۲ ضربه در دقیقه
۶۵ سال ۹۹ تا ۱۱۸ ضربه در دقیقه
۷۰ سال ۹۶ تا ۱۱۴ ضربه در دقیقه
پایش ضربان قلب در زمان تمرین
اکثری از تردمیل‌ها، دستگاه‌های الپتیکال و سایر تجهیزات قلبی دارای حسگرهای خاصی هستند که میتوانید از آنها برای مشاهده ضربان قلب خود به کارگیری نمائید.

سایر دستگاه‌های پوشیدنی، مانند نمایشگر ضربان قلب و ساعت‌های هوشمند، می‌توانند اطلاعاتی راجع به ضربان قلب ارائه دهند و در طی زمان خوانش‌های شمارا ردیابی کنند.

حوزه‌ چربی سوزی در مقابل منطقه کاردیو
تفاوت اساسی میان حوزه‌ چربی سوز و ناحیه کاردیو، شدت تمرین است. برای مزایای قلبی، ضربان قلب شما می تواند تا حدود ۸۵ درصد حداکثر افزایش یابد، اما برای سوزاندن چربی فقط باید به حدود ۶۴ تا ۷۶ درصد حداکثر افزایش یابد (منبع نوشته‌ی‌علمی).

تمریناتی برای چربی سوزی
منابع انرژی برای ورزش بر پایه ی شدت شغل متفاوت می باشد. در سطح ها زیر‌تر فعالیت، نسبت انرژی حاصل از چربی بیشتر هست.

بعضا از نمونه‌های ورزش با شدت زیر عبارتند از:

پیاده روی
دوچرخه سواری
شنا کردن
در‌حالتی که مطمئن نیستید که آیا یک عمل واجد شرایط معدود شدت هست یا خیر، می توانید تست مذاکره را ایفا دهید، که به آن واحد سنجش کارایی فهم شده نیز می‌گویند . اکثر مردم می توانند در زمان شغل های کم شدت سخن کنند و آواز بخوانند. اگر میتوانید صحبت فرمایید اما نمی توانید آواز بخوانید، سپس می توان کار را با شدت معدل در نظر گرفت (منبع نوشته‌ی علمی).

در زمان عمل با شدت بالا، اکثر افراد نمی توانند یک جمله بی نقص را سوای توقف برای نفس کشیدن پشت سر بگذارند.

در صورتی مقصود شما چربی سوزی است، عملکرد کنید یک ورزش نادر شدت پیدا فرمایید که برای شما لذت بخش باشد و بتوانید در بیشتر روزهای هفته به طور مداوم انجام دهید.

ورزش توصیه شده
انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند دست‌کم ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته داشته باشید، اما افزودن هر مقدار شغل بدنی به سبک زندگی بی تحرک برای سالم کلی شما مفید می‌باشد (منبع نوشته ی علمی).

ملاحظات دیگر هنگام سعی برای کاهش وزن
در حالی که رسیدن به ضربان قلب چربی سوز راهی برای کاهش وزن به لحاظ میرسد ، اما این صرفا مورد توجه نیست. این ارکان نیز اصلی میباشند:

دریافت کالری: دریافت کالری عمدتاً به مصرف درشت مغذی ها مانند چربی، کربوهیدرات ها، پروتئین و غیره بستگی دارد. اینها حاوی مقادیر متغیر کالری در هر گرم می باشند که از ۴ تا ۹ کالری در گرم متغیر است.
فیبر نامحلول: فیبر همچنین در دریافت کالری نقش داراست، زیرا فیبر نامحلول جذب نمیشود. فیبر نامحلول حجم زیادی را به آنچه می خورید می‌افزاید و سبب ساز می‌شود احساس سیری کنید. با این حال، از آنجایی که هضم نمی شود، به کالری دریافتی شما کمک نمی کند.
میکروبیوم روده: مطالعات روی کاهش وزن و متابولیسم به نقش میکروبیوم روده – میکروارگانیسم‌هایی مثلا باکتری‌ها و ویروس‌ها که در دستگاه گوارش شما زندگی می‌کنند، پرداخته‌اند (منبع نوشته‌ی علمی).
سایر ایرادات تندستی: تعداد و نوع بیماری های مسئله ای که دارید (مانند دیابت نوع ۲ یا سالم قلب شما) قادر است بر استراتژی های کاهش وزن و موفقیت تأثیر بگذارد.
ترازو متابولیسم: بدن شما به مقدار قابل توجهی انرژی برای انجام فرآیندهای مهم مانند ضربان قلب و تنفس نیاز داراست – حتی هنگامی که در در حال حاضر استراحت میباشید. این به عنوان نرخ متابولیسم استراحت شناخته می گردد. هر گونه فعالیتی فراتر از آن کالری بیشتری می سوزاند (منبع نوشته ی علمی).
کلام پایانی
ضربان قلب چربی سوز بر این فرض استوار می‌باشد که بدن با سوزاندن چربی صرفا زمانی که در سطح های با شدت خاصی تمرین میکنید برای کار بدنی انرژی می گیرد.
در حالی که تمرینات با شدت بیشتر، کالری بیشتری می سوزانند، تمرینات با شدت کمتر، چربی بیشتری می سوزانند.
ضربان قلب چربی سوز شما بر اساس سن و حداکثر ضربان قلب شما احتساب می‌گردد.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 1
سه شنبه 21 فروردين 1403 زمان : 15:19

آریتمی ناهنجاری هایی در ریتم قلب می باشد که قادر است منجر به عوارضی مانند تپش قلب، غش، سکته و مرگ گردد. معمول ترین آریتمی پایدار، فیبریلاسیون دهلیزی می باشد که بین ۲ تا ۹ درصد از افراد در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد (منبع نوشته ی علمی).انتظار می رود این تعداد در سال های آتی متخصص قلب افزایش یابد (منبع نوشته‌علمی).
برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی اشکال متفاوت آریتمی و حقایق و آمار اساسی درباره ی فیبریلاسیون دهلیزی، ادامه نوشته‌علمی را بخوانید.
استیناف اجمالی آریتمی ها
آریتمی های قلبی ناهنجاری در ضربان قلب می باشند. قلب معمولاً ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه برای گردش خون در سراسر بدن پمپاژ می کند. یک سیستم الکتریکی در داخل قلب، عضله قلب را تحریک می کند تا با هر ضربان قلب پمپاژ کند. ناهنجاری در ریتم قلب می تواند سبب ساز به ضربان قلب اضافی یا از دست رفته یا پمپاژ بیشتراز حد سریع قلب ( تاکی کاردی ) یا خیلی کند ( برادی کاردی ) گردد (منبع نوشته‌ی علمی).
در پایین لیستی از انواع مختلف آریتمی آمده است (منبع نوشته‌علمی):
فیبریلاسیون دهلیزی
فلوتر دهلیزی
تاکی کاردی دهلیزی
تاکی کاردی AV-nodal reentrant reentrant (AVNRT)
تاکی کاردی مجدد AV (AVRT)
تاکی کاردی جانکشنال
تاکی کاردی بطنی
فیبریلاسیون بطنی
سندرم سینوس بیمار
بلوک قلبی
کمپلکس های دهلیزی زودرس (PAC)
کمپلکس های بطنی زودرس (PVC)
طبقه بندی آریتمی ها
آریتمی ها بر طبق محل بروز آنها طبقه بندی میشوند (منبع نوشته‌ی‌علمی):

آریتمی های دهلیزی یا تاکی کاردی های فوق بطنی از بطن های فوقانی قلب آغاز میشود. فیبریلاسیون دهلیزی، فلوتر دهلیزی، تاکی کاردی دهلیزی، تاکی کاردی مجدد، تاکی کاردی و کمپلکس های دهلیزی زودرس از این گروه می باشند.
آریتمی های بطنی از حفره های پایینی قلب شروع میشود. پی وی سی ها، تاکی کاردی بطنی، فیبریلاسیون بطنی و Torsade de Pointes از این موسسه هستند.
آریتمی چقدر شایع هست؟
آریتمی شایع می باشد، اما برخی از انواع آن شایع تر از سایرین هست. متداول ترین کمپلکس های دهلیزی زودرس (PACs) و فیبریلاسیون دهلیزی می باشند.

فیبریلاسیون دهلیزی حدود ۱ نفر از هر ۵۰ آمریکایی تحت ۶۵ سال و حدود ۱ نفر از هر ۱۰ آمریکایی بالای ۶۵ سال را ذیل تاثیر قرار می دهد.
بروز آریتمی های بطنی به طور کبیر ای متفاوت هست. در یک پژوهش، آریتمی بطنی در ۴۸ نفر از هر ۱۰۰،۰۰۰ بزرگسال (نسبتاًً ۱ نفر از هر ۲،۱۰۰ نفر) شکل اعطا کرد (منبع نوشته ی علمی).
در افراد مسن، آریتمی بطنی در ۲-۳ از ۱۰۰ نفری که هیچ فاکتور خطر شناخته شده ای ندارند و در ۱۵-۱۶ از ۱۰۰ نفر که به بیماری عروق کرونر (CAD) مبتلا هستند صورت می‌دهد (منبع نوشته‌علمی).
افزایش شیوع
شیوع آریتمی ارتقا یافته هست و انتظار می رود به دلیل پیری جمعیت در ایالات متحده و افزایش دست اندرکاران خطر برای آریتمی ارتقاء یابد (منبع نوشته‌ی‌علمی).

با فناوری جدیدتر پژوهش بر قلب، مانند ساعت‌های هوشمند پوشیدنی که قوی به تشخیص آریتمی هستند، ممکن هست خیال بگیریم که آریتمی‌ها حتی از آنچه قبلاً تصور می‌شد شایع‌تر هستند (منبع نوشته‌ی‌علمی).

احتمال وقوع آریتمی مبتنی بر نژاد قومیت
شیوع انواع مختلف آریتمی مطابق قومیت متفاوت است. این ممکن می باشد با ترکیبی از نابرابری در شیوع عامل ها خطر و تشخیص آریتمی در بین قومیت‌های مختلف توضیح داده خواهد شد.

فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر در جمعیت قفقازی تشخیص داده میشود، اما دانشمندان این سوال را مطرح می کنند که آیا فیبریلاسیون دهلیزی واقعاً در بزرگسالان قفقازی شایع تر است یا خیر (منبع نوشته‌ی‌علمی).

یک مطالعه نماد بخشید که طی یک بعدازظهر پیگیری ۱۴ ساله، فیبریلاسیون دهلیزی در بزرگسالان سیاه پوست کمتر تشخیص داده می شود. پس از تعدیل دست اندرکاران خطر، شیوع آن در بیماران سیاهپوست ۶.۶ درصد کمتر از بیماران سفیدپوست بود.

با این حال، هنگام نگاه کردن به مانیتورهای ۱۴ روزه، شیوع تفاوتی نداشت.این علامت می دهد که فیبریلاسیون دهلیزی قادر است در بیماران سیاه پوست کمتر تشخیص داده شود – و لزوماً کمتر شایع نیست.

ژن ها نیز ممکن هست نقش داشته باشند. یک تحقیق در خصوص جهش‌های ژنتیکی که افراد را مستعد مرگ ناگهانی قلبی می‌کند، بیشترین شیوع را در جمعیت آسیایی و سپس سیاه‌پوستان و قفقازی‌ها و کمترین شیوع را در جمعیت اسپانیایی تبار نشانه بخشید (منبع نوشته‌ی‌علمی).

علل و دست اندرکاران خطر برای آریتمی
خطاها مختلفی در عضله، ساختار و سیستم الکتریکی قلب می‌تواند سبب ساز آریتمی گردد، برای مثال (منبع نوشته ی علمی):

کمبود جریان خون ( ایسکمی )، مانند بیماری عروق کرونر یا حمله قلبی
بافت اسکار ناشی از حمله قلبی پیشین
التهاب ( میوکاردیت )
بیماری های قلبی نفوذی (مانند آمیلوئیدوز قلبی یا سارکوئیدوز قلبی )
شایستگی ژنتیکی
بیماری قلبی مادرزادی
اشتباهات دریچه قلب (به عنوان مثال، تنگی میترال)
کاردیومیوپاتی یا نارسایی قلبی
الکل و داروهای غیرمجاز
داروهای خاص
سن یک فرد
بیماری های سایر سیستم های اندام (مانند ریه ها و تیروئید)
همچنین عوامل خطری وجود داراست که ممکن می باشد ما روی آنان کنترل داشته باشیم (به نام عوامل خطر قابل تعدیل) از جمله:

سیگار کشیدن
چاقی
فشار خون بالا
مصرف زیاد الکل و مصرف زیاد الکل
به کار گیری مواد مخدر
آپنه خواب
دیابت
داشتن سبک زندگی کم تحرک
عوارض و ترازو مرگ و میر آریتمی
آریتمی یک اصطلاح عظیم می باشد که شامل طیفی از ریتم های غیر طبیعی قلب، از ضربان های اضافی بی خسارت تا آریتمی های بطنی ارعاب کننده زندگی می باشد.

صحبت راجع به واحد سنجش مرگ و میر آریتمی ها، روی هم رفته، به اندازه پژوهش عوارض و واحد سنجش مرگ و میر برای آریتمی های فردی مفید نیست. دورازشوخی ترین آریتمی ها در تحت آیتم بحث قرار می‌گیرند.

۱. آریتمی های بطنی و مرگ ناگهانی قلبی
آریتمی های بطنی آریتمی های بالقوه انذار کننده زندگی می باشند که می توانند باعث به مرگ ناگهانی قلبی شوند. کمپلکس های بطنی زودرس (PVCs) ضربان های غیر طبیعی می‌باشند که می توانند پیش ساز آریتمی های بطنی دورازشوخی تر مانند تاکی کاردی بطنی، فیبریلاسیون بطنی و تورساد د پوینتس باشند.

مطالعات نشان داده اند که فردی که پی وی سی های مکرر دارااست ولی در غیر این صورت ساختار طبیعی قلب داراست، احتمال بیشتری داراست که دچار نارسایی قلبی شده و مرگ و میر قلبی عروقی بیشتری را تجارب کند (منبع نوشته ی علمی).

۲. مرگ ناگهانی قلب
آریتمی های بطنی علت مهم مرگ ناگهانی قلبی هست. در صورتی‌که مرگ ناگهانی قلبی در فارغ بیمار‌ستان صورت دهد، معیار بقا حدود ۱۰٪ می‌باشد.

احیای قلبی ریوی (CPR) و استفاده از دفیبریلاتورهای خارجی اتوماتیک (AEDs) می تواند به معنای تفاوت دربین زندگی و مرگ برای فردی باشد که دچار مرگ ناگهانی قلبی گردیده است.

۳. فیبریلاسیون دهلیزی
فیبریلاسیون دهلیزی همه گیرترین آریتمی می‌باشد. این جدی می‌باشد زیرا خطر مرگ و میر و سکته مغزی را ارتقاء می دهد. میزان مرگ و میر برای فیبریلاسیون دهلیزی از ۱.۶٪ تا ۴.۲٪ در سال متغیر هست (منبع نوشته ی علمی).

۴. بروز سکته مغزی با فیبریلاسیون دهلیزی
طبق گفته انجمن قلب آمریکا، فیبریلاسیون دهلیزی باعث حدود ۱ مورد از هر ۷ سکته مغزی می گردد و فیبریلاسیون دهلیزی پنج برابر بیشتر احتمال داراست که در گیر سکته مغزی شوید (منبع چمطلب).

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 13
شنبه 18 فروردين 1403 زمان : 17:11

قلب عضوی حیاتی هست که وظیفه پمپاژ خون در سراسر بدن را بر عهده دارد. به طور هماهنگ منقبض میشود تا خون را از حفره های راست به نام بطن به سمت حفره های چپ به نام دهلیز و آن گاه به بقیه بدن از طریق رگ های خونی منتقل کند. این پروسه مستلزم باز و بسته شدن به طور همزمان متخصص قلب چهار دریچه قلب است که تضمین می‌کند خون هم راستا جریان می یابد، از قلب از طریق شریان‌ها (حاوی خون اکسیژن‌دار) به قلب از طریق سیاهرگ‌ها که حاوی خون سوای اکسیژن با دی اکسید کربن می‌باشد (منبع نوشته ی علمی).
این مقاله مداقه جریان خون مناسب در سیستم گردش خون، مثلا نقش قلب در نگهداری این جریان را پررنگ می‌کند. همچنین درخصوص مسائل بالقوه ای که ممکن است در هنگام سعی نادرست بخش های گوناگون سیستم به وجود بیایند، بحث می کند که می تواند جریان طبیعی خون را مختل کند و بر سلامت کلی تأثیر منفی بگذارد.
اجزای قلب که در جریان خون نقش دارند
قلب دارای دو حفره فوقانی به نام دهلیز چپ و راست و دو حفره تحتانی به نام های بطن چپ و راست می‌باشد . با هر ضربان قلب، خون از طریق یک سری دریچه های قلب از یک اتاق به اتاق دیگر حرکت می کند.
ضربان و ریتم قلب توسط سیستم هدایت قلبی در اختیار گرفتن می‌گردد که تکانه های الکتریکی را ارسال می کند که عضله قلب را منقبض و وا رفته می کند (منبع نوشته‌ی علمی).
تعدادی شریان و ورید اصلی در این فرایند دخیل هستند:
شریان ریوی خون را از قلب به ریه ها منتقل می کند.
ورید ریوی خون را از ریه ها به قلب منتقل می کند.
آئورت خون اکسیژن دار را از قلب به بقیه بدن میرساند.
ورید اجوف فوقانی و ورید اجوف تحتانی خون بدون اکسیژن را از بدن به قلب منتقل می کنند.
چهار دریچه وجود دارد که جریان خون را در داخل و فارغ حفره های قلب در دست گرفتن می کند:
دریچه سه لتی میان دهلیز راست و بطن راست قرار دارد.
دریچه ریوی بین بطن راست و شریان ریوی قرار دارد.
دریچه میترال بین دهلیز چپ و بطن چپ جای دارد.
دریچه آئورت بین بطن چپ و آئورت جای دارد.
مسیر قدم به قدم جریان خون
این مسیری می‌باشد که خون با هر ضربان قلب طی می کند:

خون شروع از ورید اجوف فوقانی و تحتانی وارد دهلیز راست میگردد.
آن‌گاه از طریق دریچه سه لتی وارد بطن راست می شود.
بعد از آن خون از طریق دریچه ریوی به داخل شریان ریوی حرکت می کند.
شریان ریوی خون را به ریه ها میبرد و در آنجا اکسیژن را جذب می کند.
خون اکسیژن دار از طریق ورید ریوی به دهلیز چپ به قلب باز می‌گردد.
بعد از آن خون از طریق دریچه میترال وارد بطن چپ شد.
سپس بطن چپ، خون را از طریق دریچه آئورت به داخل آئورت پمپ می کند.
از آئورت، خون از طریق شبکه رگ های خونی منتقل میشود و اکسیژن و مواد مفید را به بافت ها می رساند و دی اکسید کربن و مواد زائد را از بافت ها می گیرد.
خون بدون اکسیژن از طریق ورید اجوف فوقانی و تحتانی به قلب باز میشود و چرخه دوباره شروع می شود.
کارایی و اهمیت دریچه های قلب
چهار دریچه قلب از جریان برگشتی خون هجران می کند و خون را در یک جهت حرکت می‌دهد. دریچه ها از فلپ های بافت عضلانی تشکیل شده اند که در یک طرف باز می شوند. دریچه های سه لتی، ریوی و آئورت دارای سه فلپ و دریچه میترال دارای دو فلپ می‌باشد (منبع نوشته‌ی علمی).

دریچه های سه لتی و میترال در هر انتهای دو بطن قرار دارند. آن ها به عنوان ورودی یک طرفه خون هم جهت بطن و خروجی یک طرفه خون در طرف دیگر بطن شغل می کنند.

دریچه ریوی جریان خون را به درون و فارغ ریه ها تنظیم می کند در حالی که دریچه آئورت جریان خون را از قلب و بدن تنظیم می کند.

صدای ضربان قلب شما بیشتر به دلیل باز و بسته شدن دریچه هاست. صدای کم صدای ” لوب ” به دلیل بسته شدن دریچه های میترال و سه لتی می باشد، در حالی که صدای بلند “داب” ناشی از بسته شدن دریچه های آئورت و ریوی می‌باشد.

شرایطی که بر جریان طبیعی خون تأثیر می گذارد
یک قلب سالم در شرایط استراحت معمولا میان ۶۰ تا ۷۰ بار در دقیقه می زند. این میزان بسته به سلامت عمومی و شایستگی جسمانی شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. معمولاً ورزشکاران ضربان قلب کمتری در موقعیت استراحت دارند.

ضربان قلب شما هنگام جنبش یا کار بدنی ارتقا می یابد. این به‌این برهان است که عضلات شما در طی فعالیت از اکسیژن استعمال می کنند. در پاسخ، قلب دشوار تر عمل می کند تا خون اکسیژن دار را به محل موردنیاز برساند.

برخی شرایط می توانند بر جریان خون به قلب و از قلب تأثیر بگذارند، مثلا:

آریتمی قلبی : این گروهی از اختلالات می‌باشد که به دلیل مشکلات تکانه های الکتریکی سبب نامنظم شدن ضربان قلب می گردد. فیبریلاسیون دهلیزی شکل رایج این شرایط هست.
بلوک های قلبی : اینها مشکلات سیستم هدایت قلبی هستند. دو نوع اصلی بلوک دهلیزی بطنی (AV) و بلوک شاخه بسته نرم افزاری می‌باشند.
بیماری دریچه قلب : دریچه های آسیب دیده می توانند نشت کنند و معیار خون تحویلی به بافت ها را کاهش دهند. علت ممکن هست مادرزادی (چیزی که شما با آن متولد شده اید)، دژنراتیو (که در آن دریچه به‌تدریج با ارتقاء سن فرسوده می‌گردد) یا به دلیل بیماری قلبی باشد (منبع نوشته‌ی‌علمی).
نارسایی قلبی : وقتی است که قلب قوی به پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن نیست. علل متعددی به عنوان مثال بیماری قلبی، بیماری ریوی، ژنتیک و عفونت وجود داراست (منبع نوشته‌علمی).
ایسکمی قلبی : به دلیل انسداد نسبی یا بدون نقص رگ خونی، جریان خون کاهش مییابد. یکی‌از علل شایع این حمله قلبی است (منبع نوشته ی علمی).
حرف پایانی
جریان خون از طریق حفره های قلب دریک سمت حرکت می کند. تکانه های الکتریکی برای ایجاد کرد ضربان قلب شما ایجاد می گردند. دریچه های قلب برای تنظیم جریان خون باز و بسته می گردند. آریتمی قلبی، بلوک های قلبی، بیماری دریچه قلب، نارسایی قلبی و ایسکمی قلبی همه می توانند بر جریان طبیعی خون به قلب و از قلب تأثیر بگذارند.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 2
سه شنبه 14 فروردين 1403 زمان : 15:30

حمله قلبی (که همچنین به عنوان انفارکتوس میوکارد یا سکته قلبی شناخته می‌گردد) آسیب و مرگ عضله قلب در اثر انسداد ناگهانی یک شریان کرونر بوسیله یک لخته خون است. شریان های کرونر رگ های خونی هستند که خون و اکسیژن را به ماهیچه متخصص قلب می‌رسانند.

انسداد شریان کرونری عضله قلب را از خون و اکسیژن محروم می کند و باعث آسیب به عضله قلب می شود. آسیب به عضله قلب منجر درد قفسه سینه و شم فشار قفسه سینه میشود. در صورتی‌که جریان خون در عرض ۲۰ تا ۴۰ دقیقه به عضله قلب بازیابی نشود، مرگ غیرقابل رجوع عضله قلب شروع می شود. عضله به بازه زمانی شش تا هشت ساعت به مرگ خود ادامه می دهد که در آن زمان حمله قلبی (سکته قلبی) معمولاً “بدون نقص” است. عضله مرده قلب در نهایت با بافت اسکار جایگزین میشود.

چه چیزی سبب ساز حمله قلبی (سکته قلبی) می شود؟
آترواسکلروز
آترواسکلروز فرآیندی تدریجی هست که در آن پلاک‌ها (دسته‌ای) از کلسترول در دیواره سرخرگ‌ها رسوب می‌کنند. پلاک های کلسترول سبب ساز دشوار شدن دیواره های شریان و باریک شدن کانال داخلی (لومن) شریان میگردد.

شریان هایی که در اثر تصلب شرایین باریک می‌شوند، نمی توانند خون کافی برای مراقبت کوشش طبیعی نصیب هایی از بدن را که پشتیبانی می کنند، تحویل دهند. مثلا، تصلب شرایین در پاها سبب ساز کاهش جریان خون در پاها میگردد. کاهش جریان خون در پاها می تواند سبب ساز به درد در پاها هنگام راه و روش رفتن یا ورزش کردن, آسیب‌های پا و یا تأخیر در بهبود جراحت‌های پا شود.

آترواسکلروز در رگ هایی که خون را به مغز میرسانند میتواند سبب ساز به زوال عقل عروقی (تخریب ذهنی به دلیل مرگ تدریجی بافت مغز در زمان سال های زیاد) یا سکته مغزی (آسیب ناگهانی و مرگ بافت مغز) خواهد شد.

در بخش اعظمی از افراد، آترواسکلروز می تواند برای سال‌ها یا دهه‌ها بی سر و صدا بماند (بدون علامت یا مشکلی برای سلامتی ایجاد کند). آترواسکلروز قادر است از سنین نوجوانی شروع خواهد شد، البته علائم یا خطاها سلامتی معمولاً تا اواخر بزرگسالی که تنگی شریان شدید می‌گردد، ظاهر نمی‌شود. سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت قادر است تصلب شرایین را تسریع کند و سبب ساز به شروع زودتر علائم و عوارض خواهد شد، به ویژه در افرادی که سابقه خانوادگی آترواسکلروز اولیه دارا‌هستند.

آترواسکلروز کرونری (یا بیماری عروق کرونر) به تصلب شرایین اطلاق میشود که باعث سخت شدن و باریک شدن عروق کرونر می‌شود. بیماری‌های ناشی از کاهش خونرسانی به عضله قلب در اثر تصلب شرایین کرونر، بیماری‌های کرونری قلب (CHD) نامیده می شوند. بیماری های عروق کرونر قلب مشمول حملات قلبی، مرگ غیرمنتظره ناگهانی، درد قفسه سینه (آنژین)، ریتم غیر طبیعی قلب و نارسایی قلبی به دلیل ضعیف شدن عضله قلب می‌باشد.

آترواسکلروز و آنژین صدری
آنژین صدری (که به آن آنژین نیز گفته میگردد) درد یا فشار قفسه سینه می باشد که وقتی شکل می‌دهد که خون و اکسیژن رسانی به عضله قلب نتواند نیازهای عضله را امان کند. وقتی که عروق کرونر بیشتراز ۵۰ تا ۷۰ درصد باریک میگردند، ممکن می‌باشد شریان ها نتوانند خون رسانی به عضله قلب را در طول ورزش یا سایر بعدازظهر های نیاز به اکسیژن زیاد ارتقاء دهند.

نگهبانی ناکافی اکسیژن به عضله قلب سبب ساز آنژین میگردد. آنژین صدری که با ورزش یا کار بدنی ساخت‌و‌ساز میگردد آنژین ناشی از عمل نامیده میشود. در بعضا از بیماران، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت، کاهش تدریجی جریان خون به قلب ممکن می‌باشد فارغ از درد یا فقط با تنگی نفس یا خستگی زودرس غیرعادی شکل دهد.

آنژین ناشی از شغل معمولاً بصورت فشار، سنگینی، فشردن یا درد در قفسه سینه شم می گردد. این درد ممکن است به گردن، فک، بازوها، کمر و یا حتی دندان ها برسد و ممکن می باشد با تنگی نفس، شرایط تهوع یا عرق سرد هم پا باشد. آنژین ناشی از کار معمولاً در میان یک تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و معمولاً با استراحت یا قرار دادن یک قرص نیتروگلیسیرین زیر زبان تسکین می‌یابد.

هم استراحت و هم نیتروگلیسیرین نیاز عضله قلب به اکسیژن را کاهش می دهند و در منفعت آنژین را تسکین می دهند. آنژین ناشی از فعالیت ممکن می باشد اولین علامت هشدار دهنده بیماری عروق کرونر پیشرفته باشد. درد قفسه سینه که فقط یکسری ثانیه طول می کشد به ندرت به دلیل بیماری عروق کرونر هست.

آنژین همچنین می‌تواند در شرایط استراحت شکل دهد. آنژین در حالت استراحت بیشتر این قضیه را اثبات می کند که یک شریان کرونر به حدی باریک گردیده‌است که قلب حتی در وضعیت استراحت اکسیژن کافی دریافت نمی کند.

آنژین در وضعیت استراحت کم کم ممکن هست به دلیل اسپاسم شریان کرونر باشد (شرایطی به نام پرینزمتال یا آنژین نوع آن).

برخلاف حمله قلبی (سکته قلبی)، هیچ آسیب دائمی عضلانی با آنژین تمرینی یا استراحتی وجود ندارد، اگرچه آنژین یک نشانه هشدار دهنده است که احتمال حمله قلبی (سکته قلبی) در آتی را افزایش می دهد.

آترواسکلروز و حمله قلبی (سکته قلبی)
گاهی ممکن است سطح پلاک کلسترول در شریان کرونر پاره خواهد شد و لخته خون روی سطح پلاک ایجاد گردد. این لخته جریان خون را از طریق شریان مسدود می کند و باعث به حمله قلبی (سکته قلبی) می شود. علت پاره گی که باعث به تشکیل لخته می‌گردد تا حد زیادی ناشناخته می باشد، اما کارداران اثرگذار ممکن هست مشتمل بر سیگار کشیدن یا قرار دریافت کردن در معرض نیکوتین، ارتقاء کلسترول لیپوپروتئین با چگالی معدود (LDL)، ارتقاء سطح کاتکول آمین های خون (آدرنالین) و ابتلا به فشار خون بالا و سایر جایزه های مکانیکی و بیوشیمیایی باشند.

برخلاف آنژین ورزشی یا استراحتی، عضله قلب در حین حمله قلبی (سکته قلبی) می‌میرد و از دست دادن عضله دائمی است، مگر اینکه جریان خون را بتوان تخت گاز، معمولاً پیاله یک تا شش ساعت، بازیابی کرد.

در حالی که حمله ها قلبی ممکن می باشد در هر زمانی صورت دهد، حملات قلبی بیشتر در میان ساعت ۴ صبح تا ۱۰ صبح فیس می‌دهند. دلیل آن اسن هست که در‌این ساعات, سطح های بالاتر آدرنالین توسط غدد فوق کلیوی یا همان غده‌های آدرنال آزاد میگردد. همانطور که تا قبل از اینً گفته شد، ارتقاء آدرنالین ممکن می باشد به پاره شدن پلاک های کلسترول کمک کند.

فقط نیمی از بیمارانی که مبتلا حمله ها قلبی میشوند، علائم هشداردهنده‌ای مانند آنژین ناشی از عمل یا آنژین استراحتی قبل از حمله قلبی (سکته قلبی) دارند، البته این علائم ممکن می‌باشد خفیف باشند و نادیده گرفته شوند.

علائم و آرم های حمله قلبی (سکته قلبی) چیست؟

اگرچه درد یا فشار قفسه سینه معمول ترین نشان حمله قلبی (سکته قلبی) هست، قربانیان حمله قلبی (سکته قلبی) ممکن می‌باشد علائم مختلفی مثلا مورد ها زیر را تجربه کنند:

درد، وضعیت پُر بودن و/یا حس فشردن قفسه سینه
درد فک، دندان درد، سردرد
تنگی نفس
شرایط تهوع، استفراغ و/یا حزن عمومی اپی گاستر (بالای میانی شکم)
تعریق
سوزش سر دل و/یا سوء هاضمه
درد بازو (معمولاً بازوی چپ، اما می تواند در هر یک از بازوها باشد)
درد بالای کمر
کسالت عمومی (حس غیر قابل فهم بیماری)
بدون نشانه (نسبتاًً یک چهارم هجوم ها قلبی بی صدا، سوای درد قفسه سینه یا علائم جدید هست. تهاجم ها قلبی خاموش به ویژه میان بیماران مبتلا به دیابت رایج است.)
حتی در‌صورتی‌که علائم حمله قلبی (سکته قلبی) بعضی وقت ها مبهم و خفیف باشد، اساسی است که به خیال داشته باشید که تهاجم ها قلبی سوای علامت یا فقط علائم خفیف می‌توانند به همان اندازه حملات قلبی که منجر درد شدید قفسه سینه می شوند، جدی و تهدیدکننده زندگی باشند. اکثر وقت ها بیماران علائم حمله قلبی (سکته قلبی) را به “سوء هاضمه”، “خستگی” یا “استرس” نسبت می‌دهند و در نتیجه مراجعه فوری به پزشک را به مکث می اندازند.

در صورت وجود علائم جدیدی که حاکی از حمله قلبی (سکته قلبی) می‌باشد، نمی اقتدار بر التفات به کار گیری فوری نگهداری های پزشکی تأکید کرد. تشخیص و درمان به موقع جان آدم ها را نجات می دهد و تعقل در رسیدن به امداد پزشکی می‌تواند مهلک باشد. ژرف اندیشی در درمان می‌تواند سبب به کاهش مستمر کارایی قلب به دلیل آسیب بیشتر به عضله قلب شود. مرگ همچنین ممکن هست در سود آغاز ناگهانی آریتمی مانند فیبریلاسیون بطنی رخ دهد.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 5
چهارشنبه 8 فروردين 1403 زمان : 13:24

ورزشکاران استقامتی اکثر وقت ها ضربان قلب در وضعیت استراحت کمتری نسبت به جمعیت بی آلایش نشان می دهند. ضربان قلب به صورت تعداد ضربان در دقیقه (bpm) بیان می‌شود و می‌توان آن را در حالی که فرد در حالتی آرام نشسته یا دراز کشیده می باشد، اندازه‌گیری کرد. به طور معمول، میانگین ضربان قلب در موقعیت استراحت دربین ۶۰ تا ۸۰ ضربه در دقیقه است (منبع نوشته‌علمی). با این حالا، ورزشکاران متخصص قلب استقامتی اغلب ضربان قلب در شرایط استراحت به طور قابل توجهی کمتر می باشد و در محدوده ۳۰ تا ۴۰ ضربان در دقیقه قرار دارا هستند.

این تفاوت را می توان به سطح شایستگی جسمانی و آمادگی قلبی عروقی ورزش کار نسبت داد. ورزش و تمرین منظم به تقویت عضله قلب کمک می کند، که به نوبه خود به آن اجازه میدهد تا خون را به طور موثرتری پمپاژ کند. در نتیجه، قلب نیازی به ضربان مکرر در وضعیت استراحت ندارد، که سبب به کاهش ضربان قلب در شرایط استراحت می‌شود. این سازگاری برای ورزشکاران استقامتی اثر گذار است، زیرا به آن ها اجازه می‌دهد کارایی خود را در حین بعدازظهر های وقت گیر کار بدنی شدید نگهداری کنند.

علیرغم مزایای آن، کاهش قابل توجه ضربان قلب در موقعیت استراحت اگر با علائمی مانند سرگیجه، خستگی یا بیماری همراه باشد، ممکن است باعث نگرانی شود. در این موارد، مشاوره با یک متخصص نگهداری های بهداشتی برای تعیین علت زمینه ای و نرم‌افزار درمانی مناسب ضروری است. با این حالا، جمعاًَ، ضربان قلب کمتر در شرایط استراحت نشان دهنده سلامت قلبی عروقی و تناسب اندام فی مابین ورزشکاران استقامتی می‌باشد.

ضربان قلب ورزش‌کار در هم اکنون استراحت
ضربان قلب ورزشکار در اکنون استراحت اکثر وقت ها در مقایسه با جمعیت عمومی پایین در نظر گرفته میگردد، زیرا بدن آن ها با ارتقا فعالیت بدنی سازگار شده است. یک ورزش کار جوان و تندرست ممکن می‌باشد ضربان قلب در موقعیت استراحت ۳۰ تا ۴۰ ضربه در دقیقه (bpm) داشته باشد که به طور قابل توجهی کمتر از محدوده معدل ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه یک فرد می‌باشد. این تفاوت را می توان به بهبود شایستگی قلبی عروقی که در منفعت ورزش منظم شکل می دهد نسبت داد.

وقتی که یک ورزش‌کار درگیر فعالیت بدنی می گردد، ماهیچه قلب او در پمپاژ خون در سراسر بدنش کار کشته تر و کارآمدتر میشود. این به آنها اجازه می دهد با هر ضربان قلب، اکسیژن بیشتری به ماهیچه‌های خود برسانند و در نتیجه ضربان قلب در شرایط استراحت کمتر می شود. با این اینک، در حین ورزش، ضربان قلب ورزشکار میتواند به میزان قابل توجهی ارتقاء یابد و بسته به شدت و بازه زمانی زمان عمل، به ۱۸۰ تا ۲۰۰ ضربه در دقیقه یا حتی بیشتر برسد.

کارداران متعددی وجود دارد که میتواند بر ضربان قلب فرد در شرایط استراحت تأثیر بگذارد،

سن
سطح استعداد جسمانی
مقدار کار بدنی
دمای هوا (در روزهای گرم یا مرطوب، ضربان قلب ممکن هست ارتقا یابد)
احساسات (استرس، اضطراب و هیجان میتواند ضربان قلب را ارتقاء دهد)
دارو (بلاکرها می توانند ضربان قلب را کاهش دهند، در حالی که بعضی از داروهای تیروئید می توانند آن را ارتقاء دهند)
مثلا، با افزایش سن افراد، ضربان قلب در حالت استراحت ممکن می‌باشد به طور طبیعی به دلیل کاهش سعی قلبی عروقی افزایش یابد. به طور مشابه، کسانی که به طور منظم ورزش می کنند، در مقایسه با اشخاصی که سبک زندگی معدود تحرک بیشتری دارا‌هستند، ضربان قلب کمتری در موقعیت استراحت دارا هستند.

دمای هوا نیز میتواند در ضربان قلب ورزشکار نقش داشته باشد، زیرا وضعیت گرم و مرطوب سبب ساز می‌گردد بدن برای حفظ دمای داخلی خود سخت عمل کند و در نتیجه ضربان قلب ارتقا یابد. کارداران عاطفی مانند استرس، اضطراب و هیجان نیز می توانند منجر به ارتقا ضربان قلب شوند، زیرا بدن به‌این پاداش ها با ترشح آدرنالین پاسخ میدهد که ضربان قلب را تسریع می کند.

برخی از داروها نیز میتوانند بر ضربان قلب در حالت استراحت تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، مسدودکننده های بتا اکثر زمان ها برای کاهش فشار خون تجویز می‌شوند و می توانند ضربان قلب فرد را کاهش دهند، در حالی که داروهای تیروئیدی ممکن است با تأثیر بر متابولیسم بدن، ضربان قلب را ارتقا دهند.

ضربان قلب خیلی پایین چقدر است؟
هنگام پیش گویی ضربان قلب ورزشکار در حالا استراحت، اساسی است که بدانیم آنچه ممکن است برای یک فرد بسیار زیر در نظر گرفته گردد، برای فرد دیگر متعدد است. با این درحال حاضر، روی هم رفته، ضربان قلب در شرایط استراحت که کمتر از ۴۰ ضربه در دقیقه (BPM) در مردان بالغ و کمتر از ۵۰ ضربان در دقیقه در زنان بالغ است، ممکن می باشد نیاز به مطالعه بیشتر داشته باشد.

عوامل متعددی وجود دارااست که قادر است در کاهش ضربان قلب در حالت استراحت نقش داشته باشد، مانند سطح آمادگی کلی فرد، ژنتیک و حتی سن. به عنوان مثال، ورزشکارانی که بسیار تمرین کرده اند، اکثر اوقات به دلیل سیستم قلبی عروقی برتر، ضربان قلب کمتری دارند. این افراد ممکن هست هیچ اثر منفی ناشی از ضربان قلب ذیل در حالت استراحت را تجارب نکنند و در واقع می‌تواند علامت تندستی باشد.

از سوی دیگر، در شرایطی‌که یک ورزشکار علائمی مانند خستگی، سرگیجه یا ضعف را در کنار ضربان قلب آهسته تجربه کرد، ضروری می‌باشد که با یک دارای تخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کردن کند. این علائم ممکن هست نشان دهنده یک اختلال مهم باشد که نیاز به محافظت پزشکی دارد، مانند کم خونی، بی آبی یا حتی یک نقص‌ الکتریکی در قلب.

سندرم قلب ورزشی
سندرم قلب ورزشی یک بیماری قلبی می باشد که معمولاً بی ضرروزیان می‌باشد و در عده ای که روزانه بیش از یک ساعت کار بدنی شدید دارند مشاهده میشود. مشخصه آن داشتن ضربان قلب در حالت استراحت ۳۵ تا ۵۰ ضربه در دقیقه است که ممکن است منجر به ساخت و ساز آریتمی یا ریتم نامنظم قلب در صورت مشاهده در نوار قلب (ECG یا EKG) شود. در بیشتر موردها، نیازی به تشخیص نیست زیرا این شرایط هیچ مشکلی برای تن درستی ساخت نمی کند.

این ممکن هست در نوار قلب (ECG یا EKG) غیر طبیعی آرم داده شود. معمولاً نیازی به تشخیص سندرم قلب ورزشی نیست زیرا هیچ مشکلی برای سلامتی ساخت و ساز نمی کند. ولی همیشه به پزشک استحضار دهید در‌صورتی‌که شما:

درد قفسه سینه را تجربیات کنید
توجه داشته باشید که ضربان قلب شما هنگام اندازه گیری نامنظم به حیث می رسد
در حین ورزش غش کرده اند
اگرچه ممکن می باشد ورزشکاران گهگاه به دلیل نقص‌ قلبی در گیر فروپاشی شوند، ولی معمولاً به دلیل یک بیماری نامربوط مانند بیماری مادرزادی قلبی به جای سندرم قلب ورزشی ایجاد میشود. تحقیقات اخیر نشانه داده هست که ورزشکارانی که ضربان قلب آنان در شرایط استراحت پایین هست، ممکن می باشد در پروسه آینده زندگی، الگوهای نامنظم قلب را تجربه کنند. به عنوان مثال، یک استیناف علامت داد که ورزشکاران استقامتی مادام العمر احتمال بیشتری برای نیاز به کاشت ضربان ساز الکترونیکی در آینده دارا هستند (منبع نوشته‌ی‌علمی).

دقت به این نکته حائز اهمیت هست که در حالی که تحقیقات در زمینه ی اثرات زمانبر زمانه ورزش استقامتی ادامه دارااست، اینک هیچ پیشنهاد ای برای تغییر در متد تمرینی ورزشکاران وجود ندارد. با این وجود، در‌حالتی که درباره ی ضربان قلب زیر خود یا علائم مذکور در صدر نگرانی دارید، سفارش میشود برای محاسبه و ارشادوراهنمایی بیشتر با پزشک معالج مشورت کردن نمائید.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 1
يکشنبه 5 فروردين 1403 زمان : 15:11

تاثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق
تمامی ما به خیر می دانیم که ورزش منظم عضلات را تقویت می‌کند، قلب هم یک ماهیچه گران قدر هست و با ورزش تقویت میگردد. اینجا خواسته از ورزش، تمرینات هوازی هست که به طور مفید قلب را تقویت می‌کند.
شعور چگونگی تاثیر ورزش متخصص قلب بر قلب، می‌تواند انگیزه شما‌را برای پیگیری تمرینات قدرتمند کند. بهترین تاثیر ورزش بر قلب کدام می‌باشد؟ در ادامه به مهم‌ترین فواید ورزش برای قلب اشاره می‌کنیم.
۱. باعث کاهش فشار خون میشود
اولی تاثیر ورزش بر قلب، این هست که ورزش، مانند داروهای مسدودکننده بتا، باعث کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون (در حالت استراحت و همچنین هنگام ورزش) می شود. فشار خون بالا استدلال خطر مهم بیماری قلبی می‌باشد. ورزش، قلب شمارا تقویت می‌کند و به آن امداد می‌کند تا خون را به طور موثرتر در سراسر بدن پمپاژ کند.

درصورتی که به طور خاص درپی کاهش فشار خون و کلسترول هستید، ۴۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت معدل تا شدید را در بین ۳ تا ۴ بار در هفته اعمال دهید.

به طبع بخوانید
ورزش های هوازی در خانه
۲. ورزش کلید کنترل وزن هست
ورزش به‌ویژه زمانی که با یک رژیم غذایی اصولی ترکیب شود، باعث کاهش وزن گردد. وزن مناسب به سلامت قلب کمک می‌کند. اضافه وزن به قلب فشار وارد می‌کند و ممکن می باشد که باعث بیماری قلبی و سکته شود.

۳. به تقویت عضلات امداد می‌کند
ترکیبی از تمرینات هوازی ( پیاده‌روی، دویدن، شنا و سایر تمرینات) و تمرینات قدرتی (عمل با وزنه، تمرین مقاومتی) برای تندرست قلب عالی هست. این تمرینات توان ماهیچه ها را بهبود می‌بخشد و دیگر نیاز نیست که قلب، زیاد و شدید کار کند.

تقویت ماهیچه قلب
۴. احتمال سوراخ سیگار را بالا میبرد
دیگر تاثیر ورزش بر قلب این می باشد که میتواند به شما در رخنه‌ سیگار کمک کند. افراد سیگاری با وارد کردن ورزش به زندگی‌شان، اغلب سیگار را ترک می‌کنند. سیگار یکی‌از مهم ترین عامل ها خطر بیماری قلبی است زیرا به ساختار و عملکرد رگ‌های خونی بسیار آسیب میرساند.

۵. استرس را در اختیار گرفتن می‌کند
هورمون‌های استرس می‌توانند فشار اضافی بر قلب وارد کنند. ورزش – چه هوازی (مانند دویدن)، چه مقاومت پایه (مانند تمرین با وزنه)، چه تمرکز بر انعطاف (مانند یوگا) – می تواند به شما کمک کند تا ادب داشته باشید و استرس‌تان را کاهش دهید. در بلند مقطع استرس یکی از بدترین دشمنان تندرست قلب هست که بوسیله ورزش آن را از خود دور می‌کنید.

۶. علائم آسم را کاهش می دهد
ورزش هوازی می تواند به افراد در گیر به آسم کمک کند تا دفعات و شدت هجوم ها آسم را کاهش دهند. با این هم اکنون، درصورتی که آسم دارید، باید قبل از شروع یک اپلیکیشن ورزشی جدید با پزشک خود سخن فرمائید. تاثیر ورزش بر قلب دراین مورد، چنین می‌باشد که به قلب امداد می‌کند تا توانایی عضله‌ها برای استخراج اکسیژن از خون را بهبود میبخشد و نیاز قلب به پمپاژ بیشتر خون به عضله ها را کاهش می‌دهد؛ یعنی به عبارت دیگر کمتر به قلب فشار وارد می‌گردد.

قطعا بخوانید
کدام ورزش‌ها برای درمان آسم مناسب هست؟
بهترین ورزش برای تقویت قلب
هر ورزشی که ضربان قلب شما را بالا ببرد برای تندرست قلب مفید است. ورزش بهترین دارو و طرز پیشگیری برای بیماری‌های مختلف قلبی عروقی می باشد. اگرچه تاثیر ورزش بر قلب روی هم رفته مثبت است، البته بعضا تمرین‌ها برای تقویت قلب شما ایده‌آل و خوب می باشند. پیرو سه نوع از این تمرینات را معرفی میکنیم.

تمرینات هوازی
ورزش هوازی گردش خون را بهبود می بخشد و منجر به کاهش فشار خون و ضربان قلب می گردد. به‌علاوه، توان کلی هوازی شما را ارتقاء می دهد. تاثیر ورزش بر قلب، همچنین هست که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و در حالتی که دیابت دارید، به شما یاری می‌کند تا قند خون خود را در دست گرفتن نمائید. بهترین مثال‌ها برای ورزش هوازی عبارتند از:

پیاده روی سریع
دوچرخه سواری
طناب زدن
دویدن
تنیس
شنا
چقدر ورزش هوازی برای امان تندرست قلب موردنیاز است؟ در شرایط مطلوب، دست‌کم ۳۰ دقیقه در روز و حداقل پنج روز در هفته.

تمرین مقاومتی (قدرتی)
ورزش قدرتی به عده ای که چربی بدنی زیادی دارا‌هستند، می تواند کمک کند تا چربی بدن‌شان را کاهش و گردآوری عضلانی‌شان را افزایش دهد. تحقیقات علامت می دهد که تاثیر ورزش بر قلب به خصوص ترکیبی از ورزش هوازی و مقاومتی این چنین می باشد که به ارتقا کلسترول HDL (خوب) و کاهش کلسترول LDL (بد) کمک می‌کند.

اجرا بدنسازی و عمل با وزنه و دمبل و دستگاه مثال‌هایی برای تمرینات قدرتی هستند. برای اینکه بیشترین منفعت و بهترین نتیجه را از ورزش بگیرید می بایست یک برنامه وزشی اختصاصی و هدفمند داشته باشید. مربیان مناسب‌ترین اپلیکیشن را برای‌تان طراحی می‌کنند و شما می‌توانید در خانه و یا باشگاه به راحتی تمرینات خود را جاری ساختن دهید.

ورزش در منزل همدم با مربی
ورزش در منزل یار با مربی
جهت دریافت اپلیکیشن ورزشی شماره تماست رو ثبت کن.
ثبت
09123456789
برای منفعت بردن از تاثیر ورزش بر قلب، چقدر می بایست ورزش قدرتی جاری ساختن دهیم؟ طبق دانشگاه پزشکی ورزشی آمریکا، حداقل دو روز غیر پشت سرهم در هفته تمرین مقاومتی مناسب هست.

تمرینات کششی، انعطاف پذیری و تعادلی
تمرینات کششی و انعطاف پذیری، به طور بی واسطه به سلامت قلب کمک نمی‌کند. کاری که آنها اجرا میدهند به نفع سالم اسکلتی عضلانی هست که شمارا حاذق می‌سازد که انعطاف‌پذیر بمانید و از درد مفاصل، گرفتگی و سایر مشکلات عضلانی رها شوید.

این انعطاف‌پذیری بخش مهمی از اقتدار مراقبت تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی است. اگر محور‌های اسکلتی عضلانی خیر داشته باشید، می‌توانید تمرین‌هایی را انجام دهید که به قلب شما کمک کند. برخی از این تمرینات مشمول ورزش‌های زیر می شود:

تای چی
یوگا
پیلاتس
چقدر این تمرینات را بایستی جاری ساختن دهیم؟ برای سود بردن از تاثیر ورزش بر قلب موردنیاز است که این ورزش‌ها را هر روز، قبل و بعد از ورزش‌های دیگرتان انجام دهید.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 3
شنبه 26 اسفند 1402 زمان : 12:53

مصرف تولیدها تقویت قلب، برای کاهش اثرات بیماری‌ها و سلامت ماندن قلب و عروق، مداقه ویژه‌ای دارااست. داشتن قلب سلامت، به معنای ارتفاع قدمت و معاش موءثر هم میباشد. قلب تندرست قادر است اکسیژن و مواد غذایی مایحتاج سلول‌ها را از روش خون جا به جا نماید و مواد متخصص قلب زائد را هم از روش خون برگشتی، دفع نماید. قرص‌ها، شربت‌ها و تکمیل کننده های تقویت قلب و عروق، برای یاری به سالم قلب ساخت و ساز گردیده‌اند. برای شناخت بیشتر با روش خرید و مصرف تکمیل کننده قلب و عروق، ادامه مقاله را بخوانید.

طرق تقویت قلب ضعیف
مدل معاش ناسالم، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، میل کردن زیاد غذاهای فست فودی و چرب، اشتباهات ژنتیکی، ورزش نکردن و نداشتن عمل بدنی منجر می گردد که خیلی زود ماهیچه‌ها و ماهیچه‌های قلبتان ضعیف گردیده و مریض گردید. بروز بیماری‌های قلبی، سن و سال نمی‌شناسد و دیگر فقط اشخاص سن بالا و پیر، مبتلا سکته قلبی و سکته مغزی نمی شوند.

پیش از این حادثه و ضعیف شدن قلب می توانید به تفکر تقویت قلب ضعیف بیفتید. داشتن رژیم غذایی تندرست و مدل معاش صحیح، اولی گام در تقویت قلب میباشد و بعد میتوانید به خرید و مصرف محصول ها تقویت قلب و تکمیل کننده های تقویت قلب و عروق هم تصور کنید.

غذاهای چرب و فست فودی، بیشترین خطر را برای سالم قلب و عروق ساخت‌و‌ساز می‌نمایند

غذاهای چرب و فست فودی، بیشترین خطر را برای سالم قلب و عروق ساخت‌و‌ساز می‌نمایند

تغذیه مطلوب برای تقویت قلب
تندرست قلب را در جايگاه اولیه، رژیم غذایی امان می‌نماید. عده ای که چربی خون بالایی دارا هستند، مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی می باشند. اشخاصی که قند خون بالایی دارا هستند، مستعد گرفتگی عروق قلب و مغز می‌باشند. اینگونه گرفتگی‌هایی میباشد که به سکته قلبی و سکته مغزی سبب می‌گردد. به این ترتیب بایستی رژیم غذایی سلامت عاری از شکر، نمک، نشاسته، چربی و فست فود زیاد را در راهبرد خویش قرار بخشید. همینطور می توانید میوه‌های کاهش دهنده فشار خون را مصرف کرده و تندرست بمانید. این میوه‌ها را در مقاله «چه میوه‌هایی فشار خون را زیر میاورند؟» معرفی کردیم. درحال حاضر پرسش اساسی این میباشد که قرص برای تقویت قلب چه بخوریم؟ کامل کننده قلب و عروق به تنهایی برای تهیه رژیم غذایی مطلوب میباشد؟ مصرف تکمیل کننده گیاهی قلب و عروق برای چه اشخاصی مطلوب میباشد؟

برای تقویت قلب چی بخوریم؟
در‌پی لیستی از شایسته ترین کامل کننده‌های غذایی سالمی قلب و راهکارهای سالم قلب را پژوهش می کنیم. کامل کننده های تقویت قلب و عروق را می توانید از داروخانه آنلاین با شایسته ترین بها، تهیه و تنظیم نمایید.

تکمیل کننده امگا 3: اثر امگا 3 و کامل کننده روغن ماهی بر تندرست قلب و عروق آنقدر زیاد میباشد که بایستی در رژیم غذایی خویش، مدام آن را در لحاظ بگیرید. برای عده ای که به هر دلیلی ماهی نمیخورند، قرص قلب و عروق امگا 3 قادر است جایگزین خیر برای منابع اخذ روغن ماهی باشد.
کامل کننده منیزیم: بروز بیماری‌های قلبی و عروقی قادر است نماد‌ای از کاهش سطح منیزیم در تن باشد. با مصرف مولتی ویتامین قادر است هرگونه کمبود منیزیم در بدنتان را جبران نمائید.
تکمیل کننده ویتامین D و E: کلیه ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های تن، به نوعی روی تندرست قلب اثر مثبت میگذارند البته ویتامین دی و ویتامین E، اثر بیشتری نسبت به دیگر کامل کننده های تقویت قلب و عروق دارا هستند. برای خرید کامل کننده قلب و عروق قطعا بدین نکته دقت فرمایید که در ترکیبات تکمیل کننده، ویتامین D و E وجود داشته باشد.
مصرف سیر: با اینکه مکملی برای سیر وجود ندارند البته سیر میتواند سطح چربی خون را کم کند. افرادی که در قفسه سینه و تنگی نفس دارا هستند، احتمالا به گرفتگی عروق ناشی از چربی بالای خون مبتلا می‌باشند. با مصرف سیر می توانید چربی خونتان را کاهش داده و مسیر جنبش خون در عروق را گشوده نمایید.
مصرف دمنوش سبز: کاهش وزن خصوصا آب کردن شکم و پهلوها می تواند اثر مثبتی روی کاهش علائم بیماری‌های قلبی داشته باشد. تبارک شدن شکم، در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، اثرگذار میباشد. بدین ترتیب میتوانید در خرید کامل کننده گیاهی قلب و عروق، پیرو مکملی باشید که دمنوش سبز را در ترکیبات خویش داشته باشد.
کامل کننده گیاهی قلب و عروق، اثرات منفی و عوارض کمتری نسبت به کامل کننده‌های دیگر دارااست. البته در حالتی‌که پیرو تاثیرگذاری و اثربخشی بیشتر و سریع‌خیس باشید، می بایست پیرو شایسته ترین کامل کننده قلب و عروق باشید. به دنبال به معرفی شایسته ترین کامل کننده‌های غذایی سالمی قلب و تکمیل کننده های تقویت قلب و عروق میپردازیم.

مصرف کامل کننده ال آرژنین هم می تواند در بهبود وضعیت قلب و عروق شما مفید باشد.

کامل کننده کاردیوتون برای تندرست قلب و عروق

تکمیل کننده کاردیوتون برای تندرست قلب و عروق

شایسته ترین کامل کننده قلب و عروق
اضافه وزن، سبب ساز مریض شدن قلب و گرفتگی عروق می‌گردد. در چنین از مواقع میتوانید از قرص لاغری هم برای کاهش وزن به کارگیری فرمایید. ولی برای تندرست قلب، کامل کننده های تقویت قلب و عروق مطلوب میباشد. پیرو، لیستی از شایسته ترین کامل کننده های تقویت قلب و عروق را خواهید رویت کرد. شما میتوانید شایسته ترین کامل کننده قلب و عروق را با کمترین بها و مشورت مجانی دکتر، از تنظیم نمائید:

آلیوم اس
گارلت سیر
کاردیوتون
قرص منیزیم
کپسول امگا 3
وستولوکس
به یاری تکمیل کننده قلب و عروق می توانید از بیماری‌های مرگ آور قلبی دوری نمائید و سبب تقویت عضلات و عضله‌ها قلب خویش گردید. مصرف تکمیل کننده قلب و عروق نمی‌تواند جلوی ایرادات ژنتیکی را بگیرد. اگر که قضیه ژنتیکی برای بیماری قلبی و عروقی دارید، می بایست به دکتر کارشناس قلب مراجعه‌نمایید.

خرید تکمیل کننده قلب و عروق از داروخانه آنلاین
شما می توانید شایسته ترین کامل کننده قلب و عروق را از داروخانه آنلاین تهیه و تنظیم نمایید. قابلیت خرید قرص قلب و عروق (برای بیماران سکته قلبی و…) از داروخانه‌های آنلاین نیست. ولی ممنوعیت و ممانعتی برای خرید کامل کننده های تقویت قلب و عروق از ، وجود ندارد. شما می توانید اشکال کامل کننده قلب و عروق را شایسته ترین بها و ارسال فوری از بخرید و در شکل نیاز، با دکتر معالج آنلاین ، درین ارتباط مشاوره نمایید.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 3
سه شنبه 22 اسفند 1402 زمان : 15:17

یک سری چاره اصلی برای داشتن قلب سالم
در سراسر جهان، بیماری های قلبی و سکته مغزی از علل اساسی مرگ و میر میباشند. اما یک خبر خوب نیز وجود دارد،که حدود 80 درصد از تمام موارد بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری می باشند. شما میتوانید با ایجاد برخی تغییرات متخصص قلب در سبک زندگی خود از جمله اعمال بعضا کارها که سهل وآسان، معمولی و حتی لذت بخش هستند، خطر این بیماری ها را به ترازو قابل توجهی کاهش دهید. در‌این نوشته‌ی علمی آنچه شما می بایست راجع به سلامت قلب بدانید، همراه با برخی از بهترین شیوه ها برای بهبود و نگهداری از سالم قلب خود نقل شده هست.

ما را در اینستاگرام دنبال نمائید!

ورزش منظم نسبتاًً تمامی جنبه های سالمی شمارا بهبود می بخشد.
کارآزمایی‌های بالینی دلایل دقیقی را که ورزش قلب را تقویت می‌کند روشن کرده است:

سیستم قلبی تنفسی را تقویت می کند.
کلسترول HDL را ارتقاء می دهد.
تری گلیسیرید را کاهش می دهد، نوعی چربی که در خون گردش می کند.
فشار خون و ضربان قلب را کاهش میدهد.
التهاب را کاهش میدهد و در دست گرفتن قند خون را بهبود می‌بخشد.
حساسیت به انسولین را ارتقاء می دهد.
درباره ورزش و چربی خون بیشتر بدانید!

عالی از کلیه، ورزش نوعی دارویی است که به نظر میرسد هر چقدر هم که دوز مقداری داشته باشد، فواید زیادی دارااست.اما دوز ایده آل ورزش برای بزرگسالان، طبق مرکز ها در اختیار گرفتن و پیشگیری از بیماری، به گستردن پایین هست:

150 دقیقه ورزش هوازی با شدت معدل در هفته.
هفته ای 2 گرد هم آیی حدود 30 دقیقه ای تمرین مقاومتی.
میتوانید کار هوازی را در حین هفته به هر ترتیبی که دوست دارید اعمال دهید ، برای مثالً 30 دقیقه ، پنج روز در هفته یا 50 دقیقه ، سه روز در هفته. مثلا می توان به دویدن، شنا، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، بازی بسکتبال یا تنیس، اشاره کرد. درباره ی عمل‌های قدرتی ، در وضعیت ایده‌آل، بایستی دستکم دو روز در هفته را برای 30 دقیقه به ورزش قدرتی اختصاص دهید که بر عضلات اصلی مانند پاها، پشت، شانه‌ها و بازوها تأثیر می گذارد.

فشار خون خود را رسیدگی فرمائید.
فشار خون بالا، فشار مکانیکی بر دیواره رگ های شما وارد می کند و سبب ساز باریک شدن و سفت شدن آنان می‌گردد. استرس می‌تواند تشکیل پلاک را افزایش دهد و در نهایت سبب ساز خواهد شد عضله قلب شما با گذشت زمان ضعیف تر و ضخیم تر خواهد شد. همچنین می تواند سبب ساز پاره گی رگ های خونی در مغز گردد که منجر به سکته مغزی می شود. در اوضاع ایده آل فشار خون شما نباید بیشتر از 120/80 باشد. عدد بالا فشار سیستولیک شمارا نشان میدهد فشار زمانی که قلب شما در هم اکنون انقباض می‌باشد و عدد پایین فشار دیاستولیک شما می‌باشد، وقتی که قلب در حال استراحت هست. کنترل این اعداد بسیار اصلی می‌باشد. فشار خون بالا عامل اصلی هجوم ها قلبی و مهمترین عامل خطر سکته می باشد.

فشار خون

در تحت فاکتور هایی بیان شده که افراد واجد آن ها در عوض فشار خون بالا آسیب پذیر تر میباشند:

سن: شیوع این بیماری با ارتقاء سن به شدت ارتقا می یابد، از 7.3 درصد افراد میان 18 تا 39 سال به 65 درصد در افراد 60 سال و بالاتر.
دیابت : دو سوم بزرگسالان دچار به دیابت نوع 2 فشار خون بالا دارند.
شرایط پیچیده دیگری مانند آپنه خواب، بیماری کلیوی، چاقی، سطوح بالای استرس و مصرف زیاد الکل
وقتی که فشار خون شما به بالای 120/80 می رسد، ممکن است پیش فشار خون داشته باشید. در شرایطی که فشار خون شما به 90/140 برسد یا از آن فراتر رود، شما به فشار خون بی نقص مبتلا میباشید. فشار خون در زمان روز در نوسان می باشد. ممکن می‌باشد در پاسخ به کافئین، استرس، الکل یا حتی آخرین وعده غذایی که خورده اید، ارتقا یا کاهش یابد. به این ترتیب باید دستکم در دو یا یک سری دفعه آن را اندازه گیری کنید تا تصور دقیقی از فشار خون معدل خود داشته باشید.

مطابق مطالعات انجام یافته به ازای هر کاهش 10 عددی فشار خون سیستولیک، خطر سکته مغزی 27 درصد، خطر نارسایی قلبی تا 28 درصد و خطر بیماری قلبی تا 17 درصد کاهش می یابد. .

کلسترول خود را در محدوده مشخص قرار دهید.
کلسترول تنها برهان بیماری قلبی نیست. اما نقش مهمی برگزار می کند.

کلسترول HDL: این کلسترول محافظ در نظر گرفته می گردد. سطوح بالاتر HDL با سالم قلب و عروق بهتر ارتباط دارد.
کلسترول LDL: LDL بالا به شدت با بیماری قلبی مرتبط هست LDL ذیل برای سلامت قلب و عروق بهتر است.
تری گلیسیرید: نوعی چربی که در جریان خون شما گردش می کند. تری گلیسیرید بالا هم با بیماری قلبی و هم دیابت مرتبط هست.
همچنین غذاهای زیادی وجود دارد که میتواند به بهبود سطح کلسترول شما کمک کند. آنان عبارتند از:

ماهی چرب که LDL و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.
گردو، بادام و سایر مغز ها می توانند HDL را افزایش و LDL را کاهش دهند.
سیب، توت فرنگی و مرکبات حاوی پکتین می‌باشند که به کاهش LDL یاری می کند.
بیشتر بخوانید: 14 حرکت ورزشی برای کاهش چربی خون!

کلسترول خون

سطح قند خون خود را کنترل کنید.
محاسبه کردن منظم قند خون ناشتا می تواند به شما در خطر بیماری قلبی کمک کند.در پایین مواردی وجود دارد که باعث افزایش مزمن قند خون می شود که بایستی از آنها باخبر باشید:

نخوابیدن کافی
اضافه وزن
مصرف الکل یا کافئین.
قرص های ضد بارداری، داروهای ضد افسردگی، ضد احتقان بینی و سایر داروها.
تغییرات هورمونی در طول بعد از ظهر های قاعدگی.
استرس یا بیماری مزمن.
محافظت وزن بدنی سالم
چربی اضافی باعث تشدید خطرات بیماری قلبی میگردد. سلول های چربی مواد زیادی را آزاد می کنند که التهاب را ارتقا میدهد، مقاومت به انسولین را تقویت می کند و به تصلب شرایین، دشوار شدن شریان ها کمک می کند. به این ترتیب جای تعجب نیست که چاقی یکی از علل اصلی مرگ و میر و عوارض قلبی عروقی می‌باشد. این امر به ویژه راجع به افرادی که چربی احشایی زیادی دارند، نوعی که در اعماق شکم و گوشه و کنار اندام های داخلی شما تجمع می یابد، صادق می‌باشد. چربی احشایی بسیار خطرناک تر از چربی پایین پوستی هست.

درباره چاقی و عوارض آن بر بدن بیشتر بخوانید!

از مصرف دخانیات خودداری کنید.
سیگار کشیدن و به کارگیری از محصول ها تنباکو نه تنها برای ریه های شما مضر می باشد، بلکه برای قلب شما نیز ضرر دارد.بسیاری از کارشناسان پررنگ سیگار کشیدن ، استفاده از تولیدها تنباکو را به عنوان مهم‌ترین ادله خطر قلبی عروقی مرتبه بندی می کنند.

سیگار بزرگترین استدلال قابل پیشگیری مرگ و میر و بیماری در کشور می‌باشد. در‌صورتی‌که شما جزو افرادی می‌باشید که حتی بعضی وقت ها سیگار میکشند یا از تنباکو به کار گیری می کنند، شکاف این عادت قادر است به شدت تندرست شما را بهبود بخشد. سیگار باعث آمفیزم، سرطان، بیماری لثه می شود و نسبتاًً به هر عضو بدن شما زخم می رساند و به ویژه برای قلب سمی است. دود تنباکو به عروق خونی آسیب می رساند. فشار خون را ارتقاء میدهد، کلسترول HDL را کاهش می دهد و منجر بیماری شریان های محیطی و تصلب شرایین میشود. خطر حمله قلبی در افراد سیگاری دو برابر و در مقایسه با افراد غیرسیگاری سه برابر خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد. سیگارهای الکترونیکی نیز در تحقیقات اولیه با ارتقاء مخاطرات قلبی عروقی مرتبط بوده است.

مطالعات آرم داده هست که سیگاری‌هایی که بیماری قلبی دارا‌هستند، پس از شکاف سیگار، 50 درصد کاهش در تهاجم ها قلبی آینده یا مرگ ناگهانی قلبی را تجربه می‌کنند.

برچسب ها متخصص قلب ,
بازدید : 3
يکشنبه 20 اسفند 1402 زمان : 14:01

باوجوداینکه رژیم غذایی یک انگیزه جداگانه برای بروز عارضه‌های قلبی شناخته نمی شود، ولی متخصصین رژیم غذایی ناسالم را برهان ارتقاء ریسک بیماری‌های قلبی و سکته قلبی و مغزی معرفی می‌نمایند. در واقعیت چه اشخاص سلامت و چه کسانی که از بیماری قلبی مشقت می برند، میتوانند با یک رژیم غذایی تندرست و مصرف مواد غذایی متخصص قلب تندرست از بروز و تشدید عارضه‌های قلبی خودداری نمایند.

مصرف اشکال غذاهای سلامت و ارگانیک، معدود‌چرب، نادر‌نمک و فاقد قندهای تصنعی از ۵ دسته غذایی یکی اساسی‌ترین و موثرترین اقداماتی میباشد که می توانید جهت نگهداری سالم قلب و عروق اعمال دهید. غرض کلی در اپلیکیشن غذایی بیماران قلبی، کاهش چربی‌های مضر و همینطور سدیم میباشد. درصورتی‌که شخص دچار به بیماری قلبی عروقی بیش تر از حدود نرمال و مجاز سدیم مصرف نماید، ممکن میباشد مبتلا عارضه فشار خون بالا گردد.

نرم‌افزار غذایی هفتگی برای بیماران قلبی

بهتر میباشد بدانید که فشار خون بالا باوجوداینکه خویش یک بیماری میباشد، البته مستقیماً بر تندرست قلب تاثیر نهاده و باعث نارسایی قلب می شود. در غایت فشارخون در اختیار گرفتن نشده میتواند شخص را در معرض خطر عارضه‌های قلبی دور از شوخی و بروز علائم سکته قلبی قرار دهد. چربی‌های ناسالم نیز می توانند اینگونه تاثیری بر قلب داشته باشند. چربی‌های مضر سبب ساز انباشت پلاک در دیواره عروق گردیده و باعث ابتلای شخص به عارضه قلبی، انسداد عروق و حمله قلبی خواهند شد.

رژیم DASH چیست؟
برای رژیم غذایی بیماران قلبی اسم‌های دیگری نیز وجود دارااست. رژیم دش یک کدام از رژیم‌های اختصاصی بیماران قلبی میباشد، که اکثر زمان ها بوسیله پزشکان تجویز می‌گردد. این رژیم غذایی بر اساس مصرف غذاهای معدود سدیم پایدار میباشد. مراد از رژیم DASH مصرف غذایی جهت متوقف کردن یا این که در اختیار گرفتن کردن فشار خون بالا میباشد.

نکات اساسی در رژیم غذایی بیماران قلبی
رژیم غذایی بیماران قلبی شامل نکات مهمی میباشد که به اشخاص در در دست گرفتن و کاهش چربی و سدیم امداد خواهد کرد:

در زمان روز صرفا حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد از کالری که اخذ میکنید میتواند از چربی‌ها باشد
چربی‌های اشباعی که مصرف میکنید در زمان یک روز بایستی کمتر از ۷ درصد از کالری روزمره باشد
شما حق مصرف بیشتراز ۲ گرم سدیم در طی روز را ندارید. حتی خوب میباشد که‌این معیار نیز کمتر خواهد شد
بیماران قلبی ابداً نباید چربی‌های ترانس مصرف نمایند
در حین روز کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم کلسترول مصرف فرمائید
مشروبات الکلی مصرف نکنید
غذاهای مجاز در رژیم غذایی بیماران قلبی
آبمیوه‌ها: قهوه، آب و دمنوش
لبنیات : شیر، ماست یا این که پنیر فاقد چربی یا این که حداکثر با ۱ درصد چربی، پنیر معدود‌چرب و سوای چربی
صیفیجات: اشکال صیفی جات یخ زده، مجموع صیفیجات جدید و صیفی جات کنسرو گردیده نیز میتوانید مصرف فرمایید، ولی یادتان باشد که مطلقاً می بایست معدود سدیم باشد و قبل از مصرف نمائید آبکشی شوند
میوه‌ها و نوشیدنی‌ها: کلیه میوه‌های نو و کلیه میوه‌های یخ زده
چربی‌ها و روغن‌ها: روغن زیتون، روغن بادام‌زمینی، روغن سویا، روغن آفتابگردان و کانولا، روغن‌های گیاهی رقیق، سس سالاد، آووکادو‌ها، آجیل و اشکال دانه
نان و غلات: تولیدات تنظیم‌گردیده از گندم بدون نقص ازجمله نان، کراکر، اسپاگتی و غلات. برنج قهوه‌ای، جو دوسر، جو، کوینو، کراکر و چوب پر نمک معدود‌چرب، پاپ کورن بی آلایش که با هوا تهیه و تنظیم شد‌ه‌است
گوشت و دیگر پروتئین‌ها: تکه‌های فارغ از چربی گوشت گاو، مرغ سوای پوست، ماهی، لوبیا، نخود کم آب، کره آجیل، آجیل، پروتئین‌های گیاهی جایگزین گوشت قرمز رنگ، پروتئین‌های گیاهی سپید جایگزین تخم‌مرغ، غذاهای سرد تهیه و تنظیم‌گردیده با پروتئین سویا و گوشت فاقد چربی
بیماران قلبی چه غذاهایی نباید بخورند؟

بیماران قلبی چه غذاهایی نباید بخورند؟
در حالتی‌که در گیر به عارضه قلبی میباشید یا این که یک حمله قلبی را پشت راز گذاشتید، درحال حاضر ما یحتاج میباشد از رژیم غذایی بیماران قلبی تقلید فرمایید. در رژیم غذایی بیماران قلبی مهم ترین چیزهایی که می بایست از مصرفشان اجتناب فرمائید، نمک و چربی‌های اشباع‌گردیده میباشند. بیشتر چربی‌های اشباع منبع حیوانی دارا هستند، مثل کره و گوشت گاو چرب. پیرو به مفاد ممنوع در هر مجموعه غذایی اشاره خوا‌هیم کرد:

شیر و محصول‌های لبنی: شیر بدون نقص، شیر با چربی ۲ درصد و بیش‌خیس از آن، ماست و بستنی قیفی که از شیر بدون نقص تهیه و تنظیم گردیده‌اند، پنیر پرچرب، خامه ترش، پنیر خامه‌ای
نان و غلات: دونات، بیسکویت، شیرینی، پای، کلوچه و کروسان، چیپس، پفک پنیری، کراکر بی آلایش، ذرت بوداده و هر اسنکی که با روغن‌های نصفه هیدروژنه تنظیم میگردند
صیفیجات: صیفیجات سرخ‌گردیده، صیفیجات تنظیم‌گردیده با کره، پنیر یا این که سس خامه‌ای
روغن‌ها: کره، روغن‌های نصفه هیدروژنه، روغن نارگیل، روغن هسته رطب و روغن نخل
میوه‌ها و آب میوه‌ها: میوه‌های سرخ‌گردیده، میوه‌هایی که با کره یا این که خامه سرو میشوند
پروتئین‌ها: گوشت پرچرب، گوشت چرخ‌کرده بی آلایش، بیکن، سوسیس، سالامی، گوشت گاو چرب، هات‌داگ، جگر، مغز، مرغ با پوست، گوشت، مرغ و ماهی سرخ‌گردیده، تخم‌مرغ بی نقص و زرده تخم‌مرغ.
به گفته‌ی اینترنت‌تارنما mskcc بعضی از داروها ممکن میباشد تأثیرات مواد غذایی را خنثی کرده یا این که بر تن اثری دیگر داشته باشند. البته ازآنجایی‌که دکتر دارو را تجویز کرده بایستی آن را مصرف فرمائید.

سفارش میکنیم در زمینه‌ی اینکه چه طور بایستی تأثیر داروها را با تغذیه در دست گرفتن فرمایید با پزشکتان حرف فرمائید. از جمله در صورتی دکتر معالج رقیق‌کننده‌ی خون وارفارین تجویز نموده است، ما یحتاج میباشد که هرروز غذاهایی تمایل فرمایید که دربردارنده مقدار فراوان ویتامین K میباشند.

غذاهای دربردارنده ویتامین K از تولید لخته خون و همینطور خون ریزی خودداری می‌نمایند. کلم پیچ، اسفناج و دیگر صیفی جات برگ سبز ازجمله مواد غذایی سرشار از ویتامین K می باشند که می توانید در تغذیه روزمره خویش داشته باشید.

ناشتایی بیماران قلبی
شایسته ترین مواد غذایی که بیماران قلبی عروقی و همینطور سایرافراد برای محافظت سالم قلب و کوشش آن مصرف نمایند، عبارت‌اند از:

دمنوش سبز
میوه‌های قرمز رنگ
آب انار
بلغور جو دوسر
شکلات سیاه
شیر و مال‌های لبنی معدود‌چرب
نان تهیه و تنظیم‌گردیده از آرد گندم بی نقص
نوشیدنی‌های طبیعی
صیفیجات برگ سبز همانند اسفناج
سفیده تخم‌مرغ
آجیل

برچسب ها متخصص قلب ,

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 381
  • بازدید کلی : 795
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه